donderdag, november 24, 2005

CBS Consumentenvertrouwen november


Hij is er weer, de tabellen, cijfers enz. over het consumentenvertrouwen van november.

We blijken met zijn alleen weer meer uit te willen gaan geven, omdat we meer vertrouwen hebben.
Tja, de cijfers die tonen dat aan! Sterker nog, we zijn dit jaar nog niet zo positief geweest als nu.
Ik kan dan wel beweren dat het een tijdelijke opleving is geweest doordat het spaarloon is vrijgegeven, maar kennelijk is er toch meer aan de hand.
Ik lees hier dat het aantal vacatures verdubbeld zijn in twee jaar. Best prettig om te lezen.
Ik lees ook dat er 10% meer Sinterklaasaankopen worden gedaan.

Allemaal geweldig denk ik dan, maar wat lees ik nog meer:
Bijna de helft van de Nederlanders die een zorgtoeslag ontvangt, gebruiken deze niet volledig voor betaling van de zorgkosten. Ze doen er de boodschappen mee, betalen openstaande rekeningen of geven het uit aan de vaste lasten. Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van TNS NIPO in opdracht van incassobureau Intrum Justitia.

Ik denk zelf ook dat de economie de goede kant opgaat, immers de beurs stijgt weer behoorlijk sinds jaren, aantal vacatures nemen toe. Ik ben zelf ook wel optimistisch, ondanks dat ik niet rijker ben geworden dit jaar.......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten