zaterdag, december 17, 2005

2006 wordt een financieel beter jaar

Het onderhandelaarsakkoord tussen de bonden en het bedrijf waar ik werk is op een haar na klaar!

Het motto: Niet somber, maar sober, is een uitspraak van de baas, maar geldt niet voor hem, maar nu ook wat minder voor de werknemers.


Wat levert me dat op:
1,8% meer salaris per maand, meer eindejaarsuitkering, 3,65 meer reiskostenvergoeding per maand. Ongeveer € 13 bijdrage in de ziektekostenverzekering.

Een nadeel is er wel: Wanneer je op de top van je salarisschaal zit, kun je niet meer, nooit meer verder stijgen. Dat hoopte ik wel. Per slot heb ik heel veel nadelen gehad, door die ellendige ziekte. Ik had meer kunnen studeren, 5 dagen per week kunnen werken in plaats van 4. Zeker dat ik allang in die volgende schaal had gezeten.

Nog een nadeel: Stel dat iemand nu ziek wordt, dan krijgt deze persoon minder loon, dan voorheen.

Maar goed, laat ik niet zeuren, alhoewel ik dat best goed kan. Volgens mannen kunnen wij vrouwen dat heel goed.

Ik krijg meer salaris, zelfs nog een bijdrage in de zorgverzekering en dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat ik dat zelf moest betalen, wordt het toch nog van mijn salaris ingehouden. Ik had al berekend, dat op grond van mijn inkomen ik er zo wie zo € 20 op vooruit zou gaan.

Mijn vaste lasten heb ik vorig jaar giga terug gebracht. Ik heb het gevoel, dat ik dankzij de consumindercommunities, consuminderprikbord en mijn eigen weblog heel goed op weg ben. Ik heb weer geld op de spaarrekening. Ik heb geld overgehouden op de vaste lasten rekening. Ik heb een goede centrale verwarming voor een prikkie. Ik ben gezond. Ik ben helaas relatieloos, maar ja, ik wil ook niet zomaar iemand, dat heb ik al te vaak gedaan. Ik heb vrienden waar ik altijd op terug kan vallen.

Kortom, ik spreek de verwachting uit, samen met minister president Balkenende:

"Burgers gaan er in 2006 op vooruit".

Ik weet ook wel dat niet iedereen in Nederland er op vooruit gaat. Maar hé, ik kan alles betalen, ondanks de hoeveelheid geld die ik kwijt ben geraakt. Dat is bij elkaar, inclusief extra rente die ik betaald heb ongeveer afgerond
€ 200.000.

1 opmerking:

  1. Lekker, dat je zo optimistisch het nieuwe jaar in kunt!

    BeantwoordenVerwijderen