dinsdag, december 13, 2005

Kerstcadeau niet voor iedereen?

Dit jaar krijgt bijna 1 op de 3 werknemers geen kerstpakket. Daar hoor ik niet bij, toch leek ons kerstcadeau leek kleiner dan vorig jaar.

Omdat de grote doos in de klapbox achter op de scooter moest, heb ik het kerstpakket al op de zaak moeten ompakken in handzame pakketjes.
Dat klinkt natuurlijk heel redelijk, dat ompakken in handzame pakketjes, maar dan......

Hoe is het tegen het einde van de middag om in de buurt van al dat lekkers te zitten?



Ik beken, ik heb geen discipline. Het Engels drop, de kaasjes, de noten, ze zijn op.
Wat ik vanavond heb gegeten?
Uhmmmmm, laat ik het zo zeggen, gekookt heb ik niet.
Het flesje Di Saronno is voor de helft leeg.

Wat heb ik voor doms gedaan, misschien wel onder invloed van het flesje Di Saronno?
Ik heb olie in het benzinereservoir gedaan.
Inmiddels is een vriend al bij mijn scooter geweest, heeft technisch gekeken, en geloof me, in mijn ogen kijken mannen altijd beter technisch dan ik. Maar daar is het bij gebleven. We hadden niet de goede slang om over te hevelen, enz.
Morgenochtend komt de fietsenmaker de scooter ophalen.
Een zwager komt toevallig morgenochtend mijn voordeur bewerken, zodat die weer op het nachtslot kan en ik me weer veilig voel. Ik voel me in de omgeving waar ik woon wel veilig, maar het lijkt me toch verstandiger om deuren op het nachtslot te doen.



3 opmerkingen:

  1. Ik hoor ook bij de gelukkigen die een kerstgeschenk krijgen, dit jaar in de vorm van een financiële bijdrage. Stukken makkelijker te vervoeren dan een kerspakket trouwens! :-)

    Ik zou het leuk vinden als je mijn blog bij jouw links zou willen zetten. Uiteraard vermeld ik jou op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben op vakantie als de kerstpakketten worden uitgedeeld. Shit! Hopen dat ze er eentje bewaren voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook geen disipline en kan moeilijk van dingen afblijven. Vooral als het eenmaal open is, dan moet het op.
    Ik krijg geen kerstpakket, als wao-er weet je dat van te voren.

    BeantwoordenVerwijderen