zaterdag, december 10, 2005

Mijn energierekening

Door het consuminderen, bewust omgaan met energie heb ik dit jaar al
flink veel minder verbruikt


Sinds enkele jaren gaat mijn gas en electriciteitsverbruik via United Consumers
Al twee jaar is het zo dat ik het bedrag dat ik moet bijbetalen, vrijwel gelijk is aan het kortingbedrag van United Consumers.
United Consumers is een coöperatie die gezamenlijk energie inkoopt bij Cogas en door de grote hoeveelheid van afname een korting kan bedingen.
Dat was in voorgaande jaren 1 cent per KwH en in 2006 zal dat 5 cent per KwH zijn.
Je eigen vertrouwde energieleverancier blijft de meter opnemen.
Automatisch wordt maandelijks een termijn geïncasseerd door Cogas. Je eigen leverancier incasseert maandelijks de rest van de kosten.
In januari volgt de eindafrekening van Cogas, en krijg je het kortingsbedrag van United Consumers overgemaakt.
Voor sommigen kan dit lang duren, wanneer je gewend bent aan de eindafrekening in bijvoorbeeld juni, maar wanneer je in januari het kortingsbedrag terug krijgt en net zoals bij mij, gelijk is aan wat ik terug ontvang, denk ik: geweldig die United Consumers.

Nog even dit: wanneer je lid wordt via bovenstaande link, ontvang ik € 1,75.

2 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Zag net op de site van schuldige dat je de nooitmeerrood.nl site nog niet kende, misschien ken je deze dan ook nog niet www.milieucentraal.nl staan ook heel veel energietips op.

    groetjes Irene
    http://consuminder.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeps moest naar consuminderaar:-)
    nou ja misschien heeft een ander ook wat aan deze tip:-)

    BeantwoordenVerwijderen