woensdag, december 14, 2005

Wat je bezit moet je onderhouden....

De voordeur kan weer op het nachtslot en er zijn nog meer van die handige klusjes verricht. Zwager heb ik € 10,-- benzinekosten en onderdelen bijdrage gegeven.
De scooter rijdt weer en heeft tevens een grote beurt gehad, totaal € 132,50.
In totaal heeft die scooter, incl olie en benzine mij nu € 2.416,58 gekost, dat is omgerekend € 0,604145 per kilometer.
Die vriend (die met die technische blik in zijn ogen) zei gisteren dat ik wel veel geld bespaarde.....
Ja, natuurlijk, ik tank veel minder, maar verder vind ik het echt niet zoveel voordeliger hoor. Ik heb ook nog een auto voor de deur staan.

Voorheen dacht ik ook dat scooters voordelig waren.
Maar goed, even doorrekenen, als ik die € 2.416,58 van nu ophoog met te verwachten kosten van verzekering, volgend jaar nog een grote beurt, benzine en olie voor nog eens 6000 km, dan zijn de kosten totaal € 2.875,40 en een kostprijs van € 0,28754 per kilometer.

Ik heb de fietsenmaker overgehaald iets illegaals te doen. Hij heeft er 5 km bijgepimpt zoals dat heet, het ding kan nu 30 km per uur.
Gistermorgen was de maat voor mij vol. Een kleiner uitgevoerde Peugeot Ludix van een collega haalde mij langzaam in. Langzaam ja, die scooters gaan nu eenmaal niet flitsend snel.
De scooter rijdt er niet lekkerder door. Ik was gewaarschuwd.
Maar ja, nu het 's morgens wel eens behoorlijk koud kan zijn, rijdt dat ding langzamer dan ooit:
Het eerste stuk 20 km per uur, Na, 3/4 km 24 km per uur, en dan na bijna 2 km rijdt die 25 km per uur.
In de zomer rijdt hij op lange stukken, niet gepimpt, gewoon af fabriek 28 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen