maandag, januari 23, 2006

Een vuiltje.... in de carburateur van de snorscooter?


Al weer wat langere tijd rijdt die snorscooter niet voluit. Regelmatig heb ik problemen.
Honderden kilometers terug bracht ik hem al voor de grote beurt en tevens meldde ik dat die snorscooter niet snel genoeg reed. Eerste kilometer slechts 20 km, vervolgens nog twee kilometer 24 kilometer en dan eindelijk, na een kilometer of 4 reed die normaal.
Ik dacht dat dat kwam door de winter.
Enfin, de scooter een grote servicebeurt en een kilometer of 5 erbij.

De problemen zijn gedeeltelijk opgelost. Soms rijdt die scooter 10 kilomer en soms 30.
Vorige week had ik een afspraak bij de fietsenmaker, en ja hoor, twee dagen had dat ding goed gereden. De fietsenmaker zei, dat het vermoedelijk een vuiljte in de carburateur was geweest en dat ik dat er nu had uitgereden. Een personeelslid van de fietsenmaker was ziek, dus het kwam hem goed uit dat ik hem niet bracht. Mijn portemonnee was er al lang blij mee.

Gisteren begon het gemier opnieuw. Vanmorgen vroeg heb ik 50 minuten gedaan over een afstand van 13 kilometer. Fietsers haalden mij in. Ik hoefde nog net niet de hoge brug op te lopen.
Ik heb het ding voornamelijk voor woon - werk verkeer. Hij moet betrouwbaar zijn. Hij moet concurrerend met de auto zijn en dan niet alleen financieel.

Vandaag is de fietsenmaker gesloten. Ik ben al (te) vaak naar de fietsenmaker geweest.

Een vuiltje in de carburateur zei de fietsenmaker. Zit daar dan niet net als bij auto's een filter voor? Ik heb een déja vu over een Citroën Visa die ik destijds reed. Telkens was het hommeles. Telkens terug naar de garage, telkens betalen aan de garage. Telkens stilstaan langs de weg en wachten op de ANWB. Gedoe, totdat: Een beneden buurman hem meenam naar zijn garage en daar bleek dat er al die tijd nog geen enkel nieuw filter op gezet was. Voor de zekerheid heeft hij er toen een dubbel filter voor gezet.

4 opmerkingen:

  1. Eens naar een andere fietsenmaker gaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gistermiddag reed de scooter weer geweldig.
    Vandaag ben ik met de auto naar mijn werk.
    's morgens vroeg om 7 uur ga ik altijd naar mijn werk. Weinig files.
    Ik heb er nu 5 minuten sneller over gedaan dan wanneer de scooter normaal / goed rijdt en dat is 33 minuten.
    Nu heb ik er 28 minuten over gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopen dat hij het blijft doen, want anders heb je er ook niets aan. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag heb ik weer met de auto gegaan. Ik vond de weersvoorspellingen met gladheid niet geschikt voor scooters.
    Morgen wordt weer gladheid voorspeld, weer met de auto.
    Lekker warm in de auto. Straks wil ik niet meer anders.....

    BeantwoordenVerwijderen