vrijdag, januari 20, 2006

Erfpacht afkopen?

Enkele maanden terug heb ik een aanbieding ontvangen van de gemeente om de 50 jaar afgekochte erfpachtcanon om te zetten in eigen grond.
Ik weet niet meer hoeveel ik daarvoor moest betalen.

Vandaag kreeg ik post van de Vereniging Eigen Huis, met de mededeling dat zij achter het aanbod van de gemeente kon staan. In het aanbod zouden enkele wijzigingen zijn opgenomen.
Zij adviseerden om af te kopen.

Ik weet het niet:
  • Het is weer een boel geld.
  • Over 35 jaar is de erfpachtcanon afgelopen
  • Over 35 jaar ben ik stokoud
  • Destijds toen een collega zijn huis verkocht met eigen grond duurde het lang voordat zijn huis werd verkocht, door de hogere prijs. De huizen verderop in de wijk werden veel sneller verkocht, doordat de prijs lager was.

1 opmerking:

  1. Erfpacht is nu een alllang achterhaald systeem. Het wordt overal afgekocht, dus dan is het verschil tussen de woningen nihil. Nieuwbouw wordt alleen nog maar op eigen grond verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen