vrijdag, januari 27, 2006

Wegenbelasting


Vroeger betaalde ik de wegenbelasting per jaar.
Twee of drie jaar geleden ben ik daarmee gestopt. Ik was blut. Zelfs zo blut dat ik 1 x een maand te laat met betalen was. De jaarbetaling werd een maandelijkse. Nu ik mijn zaken weer min of minder onder controle heb, kan ik de wegenbelasting weer 1 x per jaar betalen.
De eerste factuur heb ik daar deze week voor ontvangen. Met de meeste dingen die je 1 x per jaar betaalt, scheelt dat aanzienlijk en levert dat meer geld op dan de rente op de internetspaarrekening.
Bij de Belastingdienst niet. Het scheelt € 9,==. Dat is slechts 2,34%. Ik heb zelfs getwijfeld, zal ik wel, zal ik niet. Ik heb het wel gedaan, maar ik blijf er bij dat de korting te weinig is.

3 opmerkingen:

  1. Toch blijf ik per maand betalen. Ja ik weet dat je dan iets duurder uit bent, maar omdat je het dan automatisch kunt laten afschrijven, heb ik een beter overzichtover wat ik per maand nog uit kan geven. bovendien kom ik nooit in de verleiding om dat bedrag wat ik anders iedere maand opzij moet elggen om 1x per jaar te betalen voor iets anders te gebruiken.
    Vorm van zelfbescherming dus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nu ik betaal ook per maand mijn auto rijd op diesel betaal 58.00 dat is toch mooi 696.00 euro in eens nee zo vind ik het beter
    groetjes Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks dat ik maar een heel laag bedrag aan wegenbelasting moet betalen, doe ik het toch per maand (16 euro).
    Ook om overzicht te houden.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen