vrijdag, februari 17, 2006

Afrekening van elektriciteit


Vandaag heb ik eindelijk mijn afrekening over 2005 binnen gekregen. Ik krijg flink geld terug! Omdat ik minder heb verbruikt en de korting door gezamenlijke inkoop van UnitedConsumers

Zoals ik al eerder schreef krijg ik mijn stroom via gezamenlijke inkoop via UnitedConsumers .

Rondje door het huis gemaakt op sluipverbruikers, zoals stopcontacten met een aan- en uitknop dicht bij de pc, waardoor er geen mogelijkheid is tot sluipverbruik.
De stekkers van de halogeenlampen gaan alleen in het stopcontact wanneer ik ze nodig heb.

De oven voor het bakken van brood staat alleen op goedkoop stroom aan. De wasmachine idem. De magnetron wordt slechts het liefst in het weekend b.v. voor langdurige acties, zoals het sudderen van rundvlees gebruikt.

Strijken bij voorkeur in het weekend.

Mijn energieverbruik is met 1/3e omlaag gegaan.


Kortom ik krijg geld terug en mijn maandtermijn gaat volgend jaar omlaag. Of dat ook zo blijft weet ik niet, tenslotte "krijg" ik er een diepvriezer bij.

3 opmerkingen:

  1. Goed gedaan!
    Heerlijk hé als je eindelijk de resultaten onder ogen krijgt waar je het hele jaar druk meebezig bent geweest:-)

    groetjes Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet via United Consumers, maar via Eneco geld en alle termijnen terug voor de levering van electriciteit voor mijn caravanaansluiting in 2008. Jaarnota is - Eur 4.71 (ja min!)
    In rekening gebrachte termijnen retour Eur 48,-
    Totaal retour Eur 52.71 voor de levering van 86 kwh

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Appart is wel dat ze nu de termijn bedragen verhogen van Eur 16 naar Eur 25 /mnd.......

    BeantwoordenVerwijderen