zaterdag, februari 11, 2006

Centen tellen tot het einde van de maand


Vandaag 11 februari, nog 14 dagen tot het einde van de maand heb ik nog € 68,00 in de knip voor het door mij gestelde budget voor privé uitgaven.

Dat is krap. Ik heb vandaag € 20,-- aan drie bossen mooie rode rozen uitgegeven, voor een dag met drie jarige mensen en een klein bosje van
€ 2,= voor mijzelf.

Pff.... Ik ben benieuwd of ik het ga redden. Ik betwijfel het.
Tot a.s. donderdag heb ik eigenlijk geen uitgaven, hoop ik. Dan is het nog maar 9 dagen.
Resteert ook nog 2 poten voor de tafel die ik moet afmaken. Volkorenmeel die ik nieuw moet kopen bij de molen.

Vandaag heb ik mijn broer heel duidelijk gemaakt, dat ik komend moestuin seizoen, graag volop wil meegenieten van de groenten en nee, ik hoef dan geen bijdrage in de benzinekosten voor het rijden naar het feest van vandaag.
Hij mag van mij en natuurlijk wil ik wel meewerken, om nog eens 40 m2 grond om te spitten voor extra groenten. Jammie en een feest voor mijn portemonnee.

2 opmerkingen:

  1. Oei, da's krap... maar het moet te doen zijn!! Als je jezelf bij alles wat je koopt, afvraagt of het ECHT noodzakelijk is, kom je een heel eind. Ik heb wel eens geleefd van 5 euro per week. Dan had ik alleen macaroni met soepgroenten en ketchup, maar boeiend, ik leef nog steeds ;) Succes! Leuk is het niet :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou die tafelpoten even laten zitten en alleen het hoognodige aanschaffen. Heb je nog voorraad in de kastjes? Misschien wordt het even beknibbelen op verse groenten en fruit, maar het moet te doen zijn. Ik hoop dat je geen onverwachte uitgaven krijgt.

    succes!

    BeantwoordenVerwijderen