vrijdag, februari 10, 2006

Mijn annuïteiten hypotheek € 135.750,==


Gisterenavond weer het BBC2: pay-off your mortgage in 2 years, iedere donderdagavond om 21.00 uur bekeken.
Het heeft me aan het denken gezet, alhoewel ik de aflevering van gisteren niet geweldig vond.

Deze week heb ik € 430,== extra afgelost, wat ik heb "verdiend" met speculeren.....
Nu is verdiend een groot woord, immers ik ben veel geld verloren met speculeren.
Speculeren is ook een onmogelijkheid, wanneer je werkt. Vierkante ogen moet je er voor kweken. Verliezen is 10 x gemakkelijker dan verdienen en behouden. Dat wil zeggen, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Het boek Don't Worry, Make Money!, van Richard Carlson gaat in het eerste hoofdstuk in over de boeken van Jung en dat je niet zomaar geleerd wordt, maar dat dat een stap voor stap proces is.
Toch, ik weet het niet, de schrijfster van de Harry Potter boeken heeft inspiratie gekregen. Allereerst zal ze best wel goed kunnen schrijven, maar bovenal heb je inspiratie nodig. Inspiratie is iets dat je kunt krijgen waar je iets mee kunt doen.
Ik kan b.v. inspiratie krijgen om een wiskundig model op te lossen, alleen heeft dat bij mij geen zin, aangezien wiskunde en ik niet elkaars vrienden zijn.....

Verder schrijft hij dat geven en ontvangen zijn de keerzijden van dezelfde medaille. Als je veel geeft, zou je ook veel ontvangen. Karma heet dat geloof ik.
Het boek zet aan tot nadenken.

3 opmerkingen:

  1. Heb die aflevering gisteren ook gezien en vond die echtgenoot vooral stuitend egocentrisch en impulsief.

    Had na een jaar nog niets afgelost, maar hij zag toch nog wel dat het in een jaar ging gebeuren. Had geen vaste bron van inkomsten en al zijn hoop op een slecht Cliff Richard imitatie.

    Hoe de presentator ook probeerde bij hem aan te kloppen, hij bleef op zijn zelfgemaakte roze wolk zitten.

    Ik bleef me maar afvragen waarom zijn eerste vrouw bij hem was weggegaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt,als je de gedachte achter het boek een zaak succesvol runnen omzet naar een doel nastreven is het een mooie aanvulling op consuminderen.

    In mijn log had ik al geschreven over mijn dubbelgevoel bij dit progamma maar ik blijf het kijken want ik wil nu weleens weten of er iemand bijzit die het doel echt gaat halen?

    groetjes Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeft iemand de eerste drie afleveringen van deze serie toevallig opgenomen? Ik heb die helaas (grotendeels) gemist.

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen