zondag, februari 19, 2006

Moestuin in wording


Gisteren heb ik het eerste deel gespit van de moestuin in wording. Een groot deel hoef ik niet, wel groot genoeg voor lekker veel groenten.

Om meerdere redenen ben ik enthousiast geworden over een moestuin:

- Het conuminderprikbord
- Mijn broer waar ik meer contact mee heb, nu hij sinds een jaar weduwnaar is en waar ik vorig jaar veel groenten van heb gekregen.
- De bedragen die ik heb uitgespaard door de gekregen groenten.

Het is een stuk grond van familie. Een deel daarvan is al in gebruik bij twee
broers en een deel daarvan is speciaal bestemd voor aardbeien van een schoonzus.
Nog een andere broer heeft op een hoekje wat rabarberplanten staan.

Het spitten was een goede fitnesstraining. Heerlijk. Het is zware grond
en nog niet eerder gespit. Een stukje weiland eigenlijk. Een broer gaat komende donderdag de rest voor mij spitten.

Ook hebben we plantjes gekocht bij een volkstuinvereniging. Slaplantjes voor 0,10 cent en Spitskool voor 0,25 cent. Deze plantjes staan in de kas van de moestuin.

Kortom, ik zal wekelijks een keer naar de moestuin moeten gaan. Een leuke
landelijke stoplichtvrije route op 14 km afstand van mijn huis. Het is in een
omgeving waar de Vinex woningbouw oprukt. Vroeger ver buiten de bebouwde kom,
maar nu niet meer. Het familiebedrijf is verhuisd naar Friesland.

Mogelijk dat dit stuk grond met woning verkocht gaat worden. Ook mogelijk dat de moestuin niet mee verkocht wordt. Dit stuk grond is al meer dan 100 jaar in de familie. Komend jaar kan ik blijven fitnessen in de buitenlucht.

1 opmerking:

  1. Gratis fitness in de buitenlucht en straks heel goedkoop hele verse groenten ... wat wil een consuminderaar nog meer? ;)

    BeantwoordenVerwijderen