woensdag, februari 15, 2006

Plant verpot


Vandaag heb ik weer een keer dezelfde plant die al meer dan 40 jaar oud is verpot.
Keer op keer verpot ik die plant en dat hebben mijn ouders ook al gedaan met deze plant. Niet te zeggen is hoe oud deze plant eigenlijk is.

Zak potgrond van 10 liter bij de Gamma à € 0.95. De vrouwentongen of sanseveria

De tweedehands sites bieden ze zelfs te koop aan. T.e.a.b.
Er staat zelfs bij Lekker ouderwets maar weer helemaal leuk.
Dat klopt. De plant is niet kapot te krijgen, tenzij je hem in de volle zon zet, daar kunnen ze niet helemaal tegen.

Zo heb ik nog een tweede plant "Mozes in zijn biezen mandje" Sinds onheuglijke tijden in de familie.
Net zo'n vetplant. Telkens opnieuw verpotten en hij blijft groeien. Fantastisch. Een wonder dat deze plant nog steeds blijft groeien.

1 opmerking:

  1. Leuk! Ik had zo'n plant ooit van mijn oma gehad en die had 'm al jaren en jaren. Ik kreeg hem in de tijd dat NIEMAND deze plant mooi vond (zelfs Rob van Eigen Huis en Puin), maar heb de plant nog steeds in huis en nu is hij reuze trendy. Ach ja..

    BeantwoordenVerwijderen