maandag, maart 06, 2006

Ahold - AH Vaste Klanten Fonds


Nog steeds heb ik in totaal 6,2536 participaties in het AH Vaste Klanten Fonds. Die kreeg je of door zegeltjes te sparen, of door ze rechtstreeks aan te kopen.

Altijd aan het begin van het jaar krijg ik een overzicht van de waarde van de koers en de "Waarde van uw belegging".

31-12-2001 € 39.15 per stuk
31-12-2002 € 25.62 per stuk
31-12-2004 € 24.80 per stuk
31-12-2005 € 26.66 per stuk

In het vaste klanten fonds dat alleen belegt in aandelen Ahold is vrijwel geen koersdaling geweest, omdat de beheerders van dit fonds destijds, tijdig, vlak voor de grote koersval alle aandelen van het fonds verkocht hebben. Later na de val weer hebben teruggekocht op de lage prijs. Hadden ze dat niet gedaan, dan was de waarde nu veel lager geweest. Immers, de koers van Ahold zelf is toen fors gezakt, meer dan 60% in 1 dag.

Dit jaar ontving ik behalve het overzicht ook nog een persbericht, n.l. dat er mogelijk een schikking komt. Het is momenteel nog onduidelijk. Wanneer ik nu de participaties verkoop, dan geef ik ook de eventuele aanspraak op het schikkingsbedrag op. De verkoop kost 1% administratiekosten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten