vrijdag, maart 24, 2006

Behoefte aan vrije tijd


De woensdag is mijn vrije dag. Maar wat heb ik afgelopen woensdag gedaan?
's Morgens die keuken, 's middags bezoek, 's avonds bezoek.

Maar dat bezoek in de middag. Grrr....
Een bijzonder vroeg vuttend heerschap die graag wil meegenieten van iedereen die aardig voor hem is, die wil luisteren naar zijn praatjes. Zijn manier van leven.
Saai is die man en niet alleen dat. Hij biedt aan mij te helpen met het uitruimen van de bestaande keuken. Ik kijk verrast op? Zou hij dan toch? Zou hij dan toch zomaar belangeloos helpen? Is hij zijn laatste vriendin niet kwijtgeraakt, omdat hij niet wil investeren in relaties?
Inderdaad, ik zou blij verrast zijn, maar zoals verwacht, luidde zijn volgende zin: "Ik heb zo'n last van mijn bovenarm".
Natuurlijk, wat vervelend voor hem. Zo'n last van zijn bovenarm.

Wat hij niet weet, en ik hem niet heb verteld, is dat er al vrienden zijn die mij aangeboden hebben om mij daarmee te helpen. Belangeloos. Zoals ik ook klaar sta voor andere mensen.

De enige reden die ik kan bedenken dat ik hem te vriend hou, is deze: Ik zoek altijd mensen die graag willen meezeilen en over veel vrije tijd beschikken. Ik doe daarvoor water bij de wijn.

Maar eerlijk gezegd, ik ben liever een middag aan het lezen, of klusjes doen, dan dat ik 3 uur naar het wel en wee luister van iemand die graag in het centrum van zijn eigen kleine universum staat. Wat ben ik moe geworden van die drie uren.

Gelukkig had ik 's avonds veel leuker gezelschap. Maar nu nog denk ik, dit is de laatste keer geweest, dat ik hem bij mij thuis heb gezien.

1 opmerking: