zondag, maart 05, 2006

Consuminderen maakt gezond!


Vandaag heb ik de eerste zaadjes gezaaid in oude schoongemaakte plastic bekertjes met potaarde, waarna ik ze in lage kartonnen dozen geplaatst bovenop de kasten in de kastenkamer.
Een heel werkje. Ongeveer 70 van deze bekertjes gevuld. Er zijn nog een zelfde hoeveelheid te vullen, maar dat komt komende week wel.


Mijn broer heeft afgelopen week 20 m2 aarde voor me omgespit! Een zwaar werkje op grond die nog niet eerder is bewerkt. De zaadjes voor wortelen zijn afgekeurd. Dat kan alleen in rulle grond, dat is grond die al meerdere keren omgespit is geweest en volgestort met tuinaarde.

Buiten dat, heb ik mijn broden weer gebakken, de wassen gedraaid. Vooruit gewerkt en ballen gehakt gebraden. De tomatensoep van 1 kilo tomaten gemaakt. Mijn haar geverfd.
De oude kranten uitgelezen. Ik heb vandaag zoveel gedaan, dat ik de uitnodiging om mee te gaan naar een koorconcert vanavond heb afgeslagen. Jammer.

Dit harde werk door het consuminderen maakt het leven een stuk gezonder.......

4 opmerkingen:

  1. Binnenkort wil ik tomaten en paprika gaan zaaien. Ik heb geen tuin maar wil het in een plantenbak gaan doen. Geen idee of het zal lukken, maar proberen kan altijd.

    Fijn dat je broer je helpt, altijd leuker dan alleen.

    Groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tomaten en paprika, moeten in de hoogte kunnen groeien. Kun je die bak tegen een muur zetten?
    Of laten vasthechten aan de muur?

    Succes. Ik ben van de tomaten groot gegroeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jij bent weer druk in de weer geweest:-) heerlijk hé dat alles nu weer klaar ligt voor gebruik scheelt je straks tijd.
    Kirsten misschien de tomaten tegen zo'n klim schaarrekje laten groeien?

    groetjes Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het kan ook tegen een stok aan.
    Zo'n klim schaarhekje kost ook weer extra geld.

    BeantwoordenVerwijderen