zondag, maart 19, 2006

Eten


Vrijdag was ik om half 5 te laat bij de markt. Helaas, pindakaas. De marktkooplieden hadden al ingepakt. Begin ik daarom speciaal op vrijdagmorgen om half 8, om 's middags nog net om half 5 de laatste groenten te scoren op de markt.

Gehakt gekocht bij de slager op de hoek voor € 3,95 de kilo. Dat is toch zulk perfect gehakt. Beter dan de aanbiedingen van de Plusmarkt.

Zaterdag dan maar naar de markt.
Ik heb de keuze uit twee markten, ieder op 7 km afstand.
-In een nette buurt met "nette"prijzen.
-In een volle drukke buurt met "lage"prijzen.

Voor € 10,50 groenten gekocht. Het had minder kunnen zijn, maar ik was al weer blij dat ik alles voor schappelijke prijzen had.
Wat heb ik gekocht:
2 komkommers, krop sla, spitskool, grote bleekselderij, bloemkool, soepgroenten, selderijknol, 4 bossen selderij. 1 kilo witte bonen, kilo gewassen peen.

Maar, op zaterdag onverwacht bij mijn broer blijven eten.
Vanavond bij een vriend eten, ook onverwacht.

De boodschappen hadden nog veel voordeliger kunnen zijn wanneer ik alles van te voren had geweten.

Ik vrees dat ik een en ander zal moeten invriezen, of lekkere salades mee ga nemen naar de zaak. Ik denk dat ik voor het laatste kies.

Ook op de markt eindelijk zo'n lange wijde strokenrok gekocht € 5,=.
Ziet er best leuk uit, zeker in combinatie met het paar schoenen dat ik een paar maanden terug kocht voor € 160,=. Colbertje van het modehuis op klantenavond. € 150,=. T-shirtje van de Makro van twee jaar terug. Mooie shawl van 10 jaar terug.
Panty van de Wibra 2 stuks voor € 1,--
Haar keurig in de krul, zeker nu ik afgelopen donderdagavond weer te laat bij de kapper aan kwam. Nee, helaas kunnen we u nu niet helpen. We gaan net eten. Wilt u over drie kwartier terug komen. Dat heb ik niet gedaan. Ik wilde ook wel naar huis.
Op zaterdag naar de kapper vind ik zonde van mijn tijd. Dan is het overwegend te druk in de winkels.

Met nog 1 week te gaan, heb ik nog best veel geld over en dat ligt niet alleen aan de korte maand.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen