zaterdag, maart 18, 2006

Eyeopener.


Gisteren vertelde ik het goede nieuws aan een bevriend stel.
Hij werkt nog steeds bij het water-bedrijf waar ik vroeger heb gewerkt en al weer jaren geleden is verzelfstandigd.
Hij 'zit' twee schalen lager dan ik nu bij het huidige bedrijf waar ik nu werk en inmiddels ook verzelfstandigd is.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken. Hij heeft € 400,-- netto meer dan ik!!!
Iemand die twee schalen lager zit, kan notabene € 400,-- meer verdienen dan ik. Hij vond het vreemd, want ik heb toch wel een diploma meer.

Voordelen
De salarissen van de schalen bij het water-bedrijf zijn door de verzelfstandiging enorm opgetrokken.
Hij Full-time - Ik 11,89% minder door part-time te werken
Hij Onregelmatigheidstoeslag - Ik niet.

-------------------
Nadelen
Hij moet zijn ziektekosten zelf betalen voor drie personen = € 300,- - Bij mij worden die al ingehouden op het salaris.
Hij krijgt € 150,= reiskostenvergoeding - Ik krijg € 35,36 per maand aan reiskosten.


Conclusie:
Wanneer ik bij mijn huidge netto inkomen optel:
+ 11,89% = 217,65 meer levert full-time werken op
+ verz. = 104,73 meer door zelf betalen ziektekostenverzekering
+ reiskn = 114,64 meer door verschil reiskostenvergoeding.

Totaal € 437,62 zou ik meer verdienen. Maar dan nog, wat zijn die diploma's waard?
Of kan ik me als volgt nog rijk rekenen door de onbekende factor van onregelmatigheidstoeslag mee te nemen?.

Vreemd blijft het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten