dinsdag, maart 21, 2006

Financiële draagkracht


Dankzij het consuminderen, het verminderen van de vaste lasten en het opschrijven van mijn uitgaven voor eten, zakgeld, kleding en klein onderhoud ben ik er mede ingeslaagd om weer een leuke spaarrekening te hebben.

Gelukkig heb ik geen gezin, wel een baan, ben gezond en heb discipline. Hierdoor ben ik er in geslaagd om al met een jaar een financiële buffer te hebben.

Dat velen het minder hebben, blijkt uit deze nieuwsberichten:
Nederlanders boeken opnieuw minder vakanties. Het is maar 5% minder dan vorig jaar, maar toch is het opnieuw minder

Wat veel erger is, maar wel verwacht: is dat zorgverzekeraar Agis als eerste is begonnen om 9000 verzekerden gaat royeren. Ben je eenmaal geroyeerd bij een verzekeraar, dan kom je later bijna niet meer aan de bak. Dus die geroyeerde verzekerden zijn ook wanneer het mogelijkerwijs financieeel beter met heb gaat, niet direct opnieuw verzekerd. Het is te hopen dat deze 9000 verzekerden over een goede gezondheid beschikken.

Nieuwe rok van € 5,== . Wat heeft dat ding een succes. Al twee dagen gedragen en veel complimentjes gekregen.

Ik verwelkom een nieuwe lezer, AQ, mijn tweede relatiekarmastreep in mijn hand, aan wie ik afgelopen weekend heb verteld over mijn weblog. Nog niet eerder heb ik aan iemand verteld dat ik deze weblog bijhoud. AQ ken ik nu al bijna 13 jaar, maar we zijn nu alleen nog maar lichtelijk bevriend.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je kan sparen. Daaraan kan je zien dat het besparen lukt en is het een stimulance om door te gaan.

    goed scoren met de rok. Leuk dat je complimentjes krijgt, ze moesten eens weten wat de prijs is. kicken is dat dan he.

    groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je comment en je compliment, Kirsten.

    BeantwoordenVerwijderen