vrijdag, april 07, 2006

Bioscoop

Dankzij mijn bioscoopabonnement zie ik veel films. Soms doe ik meerdere films op een dag.
Bijvoorbeeld om 11 uur 's morgens al in de bioscoop en om 7 uur 's avonds er uit.

Van tevoren schrijf ik op welke films er draaien en die ik wil zien. Bovenaan de meest favoriete films. Daarbij schrijf ik de aanvangstijden. In het begin waren de aanvangstijden zo, dat ik niet meerdere films achter elkaar kon zien. Maar dankzij groeiende handigheid, lukt het steeds beter. Tot 10 minuten na aanvangstijd, haal ik een kaartje voor de volgende film.
Ook deze methode is niet altijd kloppend. Ik heb zelfs de alarmklok (trilfunctie) ingeschakeld gehad, tijdens het kijken naar een film die ik minder leuk vond, tot de tijd aanbrak voor de film die ik wel wilde zien.
Soms zie ik 4 tot 5 films op een dag in deze bioscoop die daar bijzonder goed geschikt voor is.

Anderen zeggen, waarom zoveel films achter elkaar? De factor vrije tijd is hiervoor leidend.
Natuurlijk heb ik net zoveel vrije tijd als ieder ander werkend mens, alleen mijn agenda is soms nog al dwingend vol met allemaal andere afspraken. Om dan zomaar een avond uit te trekken om naar de film te gaan.



Laatst ben ik alleen maar naar Bolletje Blues geweest. Een grappige film, die op sommige punten iets laat zien van het leven van een Surinaamse jongen Spike, die zijn zieke tante verzorgt, het niet uithoudt met de tante, vergeet de energierekening te betalen, afhaakt van school.
Waar zijn zieke tante naar toegaat is niet duidelijk. Duidelijk is wel, dat hij kan gaan wonen in een kelderbox van een van de grote flats in de Bijlmer. Dat is een van de realistische delen van de film, samen met het bolletjes slikken in Suriname en de binnenkant van de gevangenis in Suriname.
Er ontstaat een onwaarschijnlijke romance tussen Rosalie, een blank meisje en Spike. Dit is echte Liefde......
Tenminste dat zou het moeten zijn, in het begin is het beetje ongeloofwaardig. Het lijkt meer op een tijdelijke relatie. Pas aan het einde lijken ze toch echt te kiezen, maar zit er ook toekomst in?

De rap is leuk. Iedereen rapt. De zon schijnt alle dagen in de Nederlandse scenes die veel gemaakt zijn op een basketbal veld voor hangjongeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen