zaterdag, april 29, 2006

Consuminderen tijdrovend?


Vroeger ging ik 1 x per week met de auto naar Albert Heijn. Klaar was ik met de boodschappen.
Had ik geen zin om te koken, dan was daar de Chinees.Toen ik in een flat woonde, werd die 4 uur per week schoongemaakt. Teveel uur natuurlijk weet ik nu.
Maar ja, ik studeerde naast mijn werk, dus het huis moest op orde zijn.

Tegenwoordig ga ik op de snorscooter op meerdere dagen naar meerdere winkels en ook de markt sla ik niet over. Moestuin, zelf het inmiddels grotere huis met tuin op orde houden.

Soms denk ik wel eens, wat maakte me gelukkiger? Nu weet ik het wel, ik vind dit zelf doen beter. Ik ben trots dat het schoon is, goed en gezond eten op tafel staat en geld overhoud.

3 opmerkingen:

  1. Ook al kost consuminderen dan misschien meer tijd, het geeft wel een goed gevoel als je geld kunt besparen door naar verschillende winkels te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nu consumeren moet je leren nu ik heb het prima onder de knie
    nu kan ik op vacantie
    hartelijke groeten Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Heleen, Fijn dat je op vakantie kunt gaan.

    BeantwoordenVerwijderen