donderdag, april 13, 2006

De krant



Lezen is een hobby van me. Er gaat geen krant ongelezen de deur uit, dat betekent dat er altijd stapels kranten liggen.
Twee kranten lees ik: en . Die laatste krant krijg ik op de zaak aangereikt, maar neem ik ook mee naar huis, om verder te lezen. Tegenwoordig pak ik dagelijks mee uit de centrale hal van het werk.
Eigenlijk is het alleen na de vakanties dat de stapels uitgelezen en weggewerkt zijn.

Sinds kort heeft de Volkskrant ook de dagelijkse krant op hun website. Tot een week terug kan ik de kranten lezen.
De nieuwsklikker van heb ik geïnstalleerd op de pc. Ook graag kijk ik op de website http://www.nu.nl/ en http://www.geenstijl.nl/

Jaarlijks betaal ik mijn abonnementsgeld voor de krant 249 Euro
Wanneer ik dagelijks de krant lees op de website kost me dat jaarlijks 152,75 Euro, bijna 49 cent per dag.Dat is een jaarlijkse besparing van 96,25 Euro, oftewel bijna 31 cent per dag.De e-mail voor abonnementswijziging heb ik afgelopen weekend verzonden. Nu maar zien of het ook lukt om al eerder dan september (wanneer ik mijn jaarlijkse abonnementsgeld betaal) over te gaan naar de ZaterdagPlus-abonnement..

Naderhand kan ik bekijken of het een goed idee is geweest, om over te gaan naar het ZaterdagPlus-abonnement.. Of ik door de weeks het gevoel van krantenpapier niet zal missen. Of ik de discipline heb om dagelijks de krant via internet te lezen.

Lees jij nog wel een krant?

3 opmerkingen:

  1. nu ik heb de telegraaf al 18 jaar en heb ook nog 3 andere kranten en zijn gratis die komen op dindag woendag en donderdag de stad waar ik woon geef ze gratis huis aan huis plus als ik naar het ziekehuis moet neem ik daar ook van mee zo zie je maar weer ik lees ook heel wat af
    groetjes Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb momenteel geen krantenabo meer. Heb jarenlang de Volkskrant en het regionale dagblad gelezen. Nou ja... "gelezen"? Ze gingen steeds vaker (door tijdgebrek) ongelezen de oud-papier-bak in. Tegenwoordig kom ik vrij regelmatig in de bieb en dan lees ik daar wel eens een aantal kranten. Verder blijf ik via internet en tv op de hoogte van wat er allemaal om ons heen gebeurt. Bevalt me prima en op die manier spaar ik ook nog weer wat geld uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen abonnement, wel gehad, maar dat was te duur.

    Ruim een jaar kreeg ik van de buurman elke dag de metro in de bus die hij voor zichzelf en andere buren om 6 uur ging halen op het station. Heel dankbaar was ik hiervoor, maar sinds 2 weken krijg ik hem niet meer. Dus heb ik nu geen krant meer.
    Ik lees kranten op internet, maar dan alleen die gratis zijn. Zo blijf ik toch op de hoogte.

    Groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen