dinsdag, april 04, 2006

De Leugen regeert


Wie regeert? "De leugen".

Pas jaren later op 30 april 2005 werd toegegeven dat we de oude vertrouwde ƒ - Gulden te goedkoop hadden ingeruild voor de € - Euro, volgens directeur H. Brouwer van de Nederlandsche Bank. De gulden was 5 tot 10% ondergewaardeerd tegenover de D-mark.

Vorig jaar heette het, dat volgens Balkenende onder andere Wouter Bos van de PvdA onnodig angst zaaide onder de bevolking over de gevolgen van het nieuwe zorgstelsel. De inkomensgevolgen van de stelselherziening werden verkeerd voorgesteld. Er moesten vooral geen schrikbeelden gecreëerd worden.

Op 10 december 2005 was een grote meerderheid (56%) van de bevolking nog steeds tegen de invoering van het nieuwe zorgstelsel, slechts 30% was voor invoering.

Vandaag blijkt dat ruim 1,1 miljoen huishoudens dit jaar er financieel op achteruit zijn gegaan, volgens het Centraal Planbureau.
Het getal zou in werkelijkheid nog hoger zijn, namelijk 20% volgens vakbond MHP.Volgens vakcentrale FNV, zich baserend op onderzoeksbureau Nipo, zou ongeveer 50% van de Nederlandse bevolking minder koopkracht hebben.
Volgens de groep Gerechtsdeurwaarders zou bijna 5 miljoen mensen minder te besteden hebben wegens de zorgverzekeringen, maar ook door de hogere energienota's. Bijna een miljoen huishoudens zit daardoor in geldnood.

3 opmerkingen:

  1. Wie er ooit heeft bedacht dat het wel "handig" is dat je de zorgtoeslag zelf ontvangt, heeft niet goed door hoe veel mensen gaten met gaten stoppen.

    Dat je heel goed moet opletten dat je inderdaad alle vaste lasten betaald hebt en niet toch nog die openstaande rekening met de zorgtoeslag betaald.

    Ik heb ook niet begrepen waarom deze toeslag niet "verrekend" kan worden met de zorgverzekeraar, juist om achterstanden te vermijden.

    Maar ja...ik heb geen zorgtoeslag; val overal net buiten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit kabinet liegt alleen maar en brengt mensen alleen maar in problemen i.p.v. dat het voor haar burgers zorgt. Wat toch de taak is van een kabinet/regering als je het mij vraagt. Deze regering doe aan afbraak i.p.v opbouw.

    Ik krijg wel zorg- en huurtoeslag. De huurtoeslag gaat gelijk naar de verhuurder en ik betaal dan nog de rest van de huur.
    Dat kunnen ze idd ook beter met de zorgtoeslag doen. Ik houd er rekening mee en reserveer dat voor de zorgpremie, maar in veel gevallen zullen mensen het opnemen als huishoudgeld of er een andere rekenig van betalen.

    @ Citroenvlinder, Rot dat je net buiten de grens valt voor toeslagen. Dan heb je het extra zwaar, lijkt mij.

    Groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Citroenvlinder, ook ik val overal buiten. Ik hoop dit jaar in de prijzen te vallen en 255 euro terug te ontvangen door niet genoten huisartsen bezoek, tenzij de plannen van dit kabinet doorgaan en deze terugbetaling vervalt.

    BeantwoordenVerwijderen