woensdag, april 19, 2006

De prijs voor een vat olie is meer dan $ 70.

Hoogste tijd om nog eens naar het energieverbruik te kijken.

Volgens Milieu Centraal verbruikt een gemiddeld gezin van 2,4 personen 3346 kWh.

Mijn energieverbruik was vorig jaar 1185 kWh voor dure energie
Mijn energieverbruik was vorig jaar 1370 kWh voor het lage tarief
Het totaalverbruik was 2555 kWh en heeft me gekost 365,34 euro.

Dat is 1 euro per dag alleen voor electriciteit!!! Daar komen de resterende kosten van gas, kabeltelevisie enz. nog bij!

Electriciteit neem ik af via de cooperatieve organisatie United Consumers bij Cogas. Nadat ik de eindafrekening heb gekregen, krijg ik van United Consumers nog de korting voor gezamenlijke inkoop.

Toch ondanks de dure olieprijs wil ik dat het verbruik omlaag gaat. 1 euro per dag is teveel.

Op de site van Milieu Centraal staan ook alle bespaartips nog eens genoemd. Ik neig om nu toch maar die bespaarlampen te kopen.

Het modem van de provider kost alleen stroom, zodra ik de computer aanzet, dankzij twee van deze stekkerdozen met aan en uitschakelaar.
Ze kosten € 2,-- bij de Ikea.

2 opmerkingen:

  1. nu bij ons is het per dag 2.25 euro
    hier draaien 3 pc met alles er bij
    zoals agenda -webcam -foto.s -
    maken per dag 7 uur dit is alleen stroom over gas nog niet gesproken nu de groetjes L J

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @LJ en een heel gezin. Energiebesparing helpt!

    BeantwoordenVerwijderen