maandag, april 17, 2006

Film " Memoires of a Geisha

Gisteren ben ik met de auto naar de Film " Memoires of a Geisha" geweest. Wat een geluk dat ik de film bij Pathe de Kuip om 16.20 nam. Stadion Feyenoord liep net leeg, dus weer gratis parkeren, en voldoende parkeerruimte. Ik houd niet van voetballen, en ik ben ook niet op de hoogte van wedstrijden.
De lange film duurde tot 18.55 uur.

Ik weet niet, maar kennelijk was ik door de eetafspraak met AQ op zaterdagavond, gevolgd door
deze boeiende romantische film
, gemaakt dat het gelukkige einde mij sterk ontroerde. Wat een mooie, spannende, waarheidsgetrouwe romantische film. Een film als het leven zelf. Dit is echt een film, waarvan ik dacht, ik zou niet eens meer een andere film willen zien. Jammer, want ik had dan ook wel met de fiets, of snorscooter kunnen gaan.

Het verhaal gaat als volgt:
In de jaren voor de Tweede Wereldoorlog wordt
een arm Japans meisje van haar familie gescheiden om als dienstmeisje aan de slag te gaan in een geishahuis. Ondanks heel wat tegenwerking van een valse rivale, die er bijna in slaagt haar geest te breken, ontplooit het meisje zich tot de legendarische
geisha Sayuri . Met haar schoonheid en talent windt Sayuri de machtigste mannen van haar tijd rond haar vinger. Maar tot haar grote verdriet blijft de enige man waar ze echt van houdt onbereikbaar….

Ik dacht altijd dat Geisha's een dure prostituee was, maar kennelijk is dat toch niet zo. Er schijnen er twee soorten van te zijn. De geisha's zonder opleiding en de Geisha's met opleiding.

De Officiële Site van de film Memoirs of a Geisha
Trailer van de film


2 opmerkingen:

  1. Ik wil deze film ook graag zien, ik heb het boek gelezen en die vond ik echt geweldig. Fijn dat de film de moeite waard blijkt te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de film afgelopen vrijdag gezien en vond hem ook prachtig!
    Ik was er alleen niet op voorbereid dat het zo'n lange film zou zijn! Dat stond nl. op de website van 'mijn' bios niet aangegeven.

    BeantwoordenVerwijderen