zondag, april 16, 2006

Leuk gesprek bij de Lidl

Het is druk op zaterdagmorgen bij de Opeens blijkt er ruimte te komen in de rij voor de kassa naast mij. een vrouw met hoofddoek wenkt.
Achter haar staan nog meer mensen al in de rij. Ik denk: " Ze wenkt vast naar mij". :-))
Ik loop naar haar toe met de enkele boodschappen die ik heb en zeg: " Wat aardig dat u mij wenkt". Zij sprak: " Ik bedoelde iemand anders". Wie zij bedoelde werd mij direct duidelijk, twee vrouwen ook met hoofddoeken en een kar halfvol geladen met flessen .

Deze vrouwen kwamen uit Duitsland. Verbazingwekkend, want ik dacht altijd dat de Duitse Lidl en Aldi meer producten hebben en ook nog eens voordeliger waren dan de Nederlandse. De vrouw hielp mij uit de droom: De Aldi heeft veel meer producten, maar de chloor is voordeliger in Nederland.

Top slimme consuminderaars deze vrouwen. Aardige vrouw ook, dat ik mocht
voorgaan. Behoorlijk brutaal van me natuurlijk. Toch, een gezellig babbeltje
gemaakt, ze had beslist humor.


Andere jaren was ik vaak met de pasen in Kemer, Turkije. Nu ben ik thuis.
Het valt niet mee om thuis vakantie te hebben.

Wanneer ik naar Turkije op vakantie ben, wordt er niet dagelijks gevraagd, kom je nog?

Zo ben ik bezig om voor een kunstenares een website te maken. Ik doe dit, omdat ik een website maken wel leuk vindt. Zij exposeert regelmatig, maar heeft nog steeds geen website!!.

Ik heb haar verteld dat ik nu vrij ben en alleen maar leuke dingen wil doen.
Volgende week gaan we verder. Een maand terug had ik meer tijd, toen was zij nog
druk met o.a. een expositie in het gerechtsgebouw van Rotterdam.

Niet altijd, maar wel met grote regelmaat ga ik naar de kerk. Het is een overwegend jonge volle kerk, met een vlotte charismatische predikant.
Maar om dan ook te zien dat de mobiele telefoon is afgegaan, met daarbij ook nog een sms-je. Hallo, wat ik beloof probeer ik altijd na te komen, maar nu even niet. Morgen ga ik voor het eerst weer zeilen .

4 opmerkingen:

  1. de meeste dingen zijn bij de aldi en de lidll in duitsland idd goedkoper,maar cloor en koffiepads kun je beter in nederland kopen!
    het assortiment is grotendeels uitgebreider dan hier....wij gaan dan ook met grote regelmaat nar de aldi en de lidll in duitsland om daar de boodschappen te halen.

    fijne paasdagen en groetjes!
    marit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet lekker van je weekje
    Ik mis Turkije ook, lekker warm nu daar. Inderdaad, thuis doe je al gauw meer dan je je voorgenomen hebt.

    Groetjes Gerdien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Marit, dat jij dat ook weet. Wanneer ik in de buurt van Duitsland zou wonen, zou ik ook regelmatig over de grens gaan.
    Ik ben heel erg benieuwd naar deze winkels in Duitsland.

    @Gerdien: Bedankt. Heerlijk Turkije.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wij wonen dan ook maar een kwartiertje rijden van de grens af!vandaarals husbie niet hoeft te werken en ook geen viswedstrijd heeft op zaterdag,gaan we elke 2 weken daar dus boodschappen doen...helaas is het nu weer om en om werken en vissen;)
    maar we gaan soms ook wel doordeweeks...lekker met z'n tweetjes...

    BeantwoordenVerwijderen