woensdag, april 05, 2006

Moestuin maatschap


Wat betreft de moestuin, kan er rustig gesproken worden van een maatschap. Immers, op het terrein van de jongste broer hebben wij, 2 broers en ik zus ieder een moestuin. Nu zijn de scheidslijnen niet keihard, vandaar dat rustig gesproken kan worden van een maatschap.

Dat is maar goed ook, immers de moestuin ligt op 13 km van mijn huis. Het is gezellig dit samenwerken. Helaas kan ik natuurlijk niet iedere dag in de zomer komen gieten, bovendien is mijn kennis beperkt. Gelukkig vindt mijn broer het leuk mij bij te spijkeren.

Vandaag hard gewerkt in de moestuin. Vandaag heb ik snijbiet en tuinbonen gezaaid en 5 slaplanten buiten gepoot. Onkruid weggehaald in het andere gedeelte van de maatschap. Veel prei meegekregen van mijn een na jongste broer.

Samen opgefietst naar een tuincentrum dat nog eens 5 kilometer verder ligt, waar nog meer zaden zijn gekocht.
De fietsroute naar het tuincentrum wordt gekenmerkt door nieuwbouw en zandhopen. De mooie weilanden zijn weg. Wat jammer. Ooit maakte dit deel van de fietsroute onderdeel van een mooie 32,5 km wandeling. Deze wandeling moet herzien worden, maar kan dat nog, nu er alleen maar huizen staan en auto’s de stilte doorbreken?

2 opmerkingen:

  1. Heel Nederland wordt vol gebouwd. Heel jammer want zo blijft er geen natuur meer over.

    Zo krijg je wel je beweging met fietsen en werken in je tuintje. Lijkt me heerlijk om groente uit eigen kweek te eten. Gezond en goedkoop.

    groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Kirsten, binnenkort zal ik de kosten voor zaden eens optellen. Is toch best wel wat hoor. Valt me tegen. Maar van de zomer verdient het zich wel terug. Jammer dat de diepvries pas eind augustus geinstalleerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen