zondag, april 09, 2006

Telefoonwinkel


De mobiele telefoon Nokia 3310 is kapot. De accu laadt niet meer goed op.
In het verleden ging ik ook wel naar een telefoonwinkel in de stad. Die mensen doen meer, dan alleen aanbieden van telefoneren voor mensen die dat thuis niet kunnen of willen en vaak willen bellen naar een ver buitenland.
De telefoonwinkel die ik daarvoor bezoek biedt ook internet, verkoop van telefoons en reparatie van telefoons aan. Voor dit laatste wordt geen reclame gemaakt.

Enfin, de telefoon met problemen die ik op zaterdagmiddag aanbood, wordt gerepareerd voor 15 euro, terwijl in eerste instantie het tarief 25 euro werd berekend. Ik had het willen betalen, want weet ik veel. Repareren is noodzakelijk. Nee 15 euro werd het omdat deze telefoon zo oud is. Wie wil nu nog een Nokia 3310. Vandaag, vanaf 9 uur kan ik hem al weer ophalen. Daar kan KPN niet tegen op. Dat duurt minstens een week.

De man heeft natuurlijk gelijk. Ik heb ook wel eens gekeken naar een moderne telefoon met de allernieuwste snufjes.
Een cursusdag op het werk, afgelopen week, heeft me alleen een beetje een andere kijk op de zaak gegeven.
Het blijkt dat 20 van de 50 telefoons met veel software binnen het jaar gerepareerd moet worden. Dat is niet makkelijk.
Mensen komen terug van erg kleine telefoons, omdat de toetsjes te klein zijn om te sms-en. Er werd ook gezegd, die telefoon van jou, daar is zelden wat mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen