maandag, april 10, 2006

Teveel geconsuminderd op slaap


Wat heb ik een slaap. Teveel gedaan, te weinig nachtrust. Slaap is belangrijk.
Gelukkig is er onderzoek gedaan dat Nederlanders te weinig slapen en kennelijk val ik er ook onder:

Het begin was vorige week donderdagavond toen ik laat ben opgebleven om nepbaron Edwin de Roy enz. te zien op Talpa. Talpa staat niet op mijn video en ik ben tot middernacht blijven kijken. Wat een uitzending. Vrijwel alle uitzendingen van Barend en Van Dorp zijn te zien op de website van Talpa. Nu ben ik geen Talpa kijker, maar ik houd wel van sensatie. Dit programma voldeed volledig aan de eis. Zal ik eens volmondig mijn mening geven over Edwin? Een zielepoot is het. Wat een miskleun. Waarom energie in deze zaken stoppen, die hij beter in andere zaken kan steken.

In ieder geval 's morgens gaat bij mij om 6 uur de wekker en om half 8 ben ik op mijn werk.

Vrijdagavond zou ik een borrel hebben met vrienden. Ik heb afgezegd. Ik dacht lekker op de bank, lekker thuis. Vrienden tikten tegen het raam, precies een uur nadat ik thuis was gekomen, om half 7. Ze hadden onderweg in de buurt gegeten en kwamen nog gezellig onverwacht een bakkie doen. Leuk natuurlijk. Maar ik was moe. Nadat ik had lopen cateren, zo noem ik dat maar, ben ik op gebleven om later een aflevering van de serie Hack te kijken om 23.15 uur. Dit had ik best op video kunnen zetten.

Zaterdag, de verjaardag, eten bij familie en 's avonds naar de schouwburg op uitnodiging van een zus. Tja, wat zal ik zeggen, zo ging het ook de zondag en gisteravond laat heb ik nog een hele lange tijd gebeld, ook weer tot middernacht.
Vandaag naar het werk en zojuist een mee-eter hier gehad. Ook gezellig, maar het is nog beter wanneer ik voldoende slaap zou hebben gehad.

Ik heb vandaag spijt gehad dat ik de drie R-'s niet in ere heb gehouden. De drie R-'s waaronder die van Rust. Dit doe ik nooit meer. Nee, nooit..........

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen