donderdag, april 06, 2006

Vrekkerige cadeautip


A.s. zaterdag vier ik weer een familie verjaardag.

De jarige, wonend op een flat met ruim balkon, ontvangt ieder jaar een bloeiende hortensia. Ieder jaar zegt de gever: " Mag ik hem terug, wanneer deze is uitgebloeid, dan zet ik hem in de tuin."
De jarige wordt 31 jaar, maar al ruim 6 jaar, ontvangt ze deze gift... De hortensia vindt ze wel mooi, maar het zou niet haar keus zijn. Dat de gever de hortensia terug vraagt vindt ze het toppunt van vrekkerigheid, maar tegen de gulle gever zegt ze er niets van.
De gever zelf verklaarde deze week aan de telefoon, dat zij en haar man wekelijks 100 euro aan de boodschappen uitgeven.

Gisteren ontving ik een grote pompoen. Al fietsend naar huis dacht ik: " Zal ik deze gratis gekregen pompoen geven?" Ik moest lachen bij het idee.

Vanavond heb ik een lipgloss van de Hema gekocht voor 2.25 euro.
Deze week las ik dat bij de Hema de lipgloss het meest gestolen wordt en de Hema heeft de vijf meest gestolen voorwerpen met een kwart in prijs verlaagd.
Tevens krijgt ze het tijdschrift "Cosmo" er bij. Toegegeven, zelf koop ik het nooit. Maar nu ik hem gekocht heb zal ik hem a.s. zaterdag mooi inpakken, nadat ik hem even voorzichtig heb doorgebladerd.:-)))

4 opmerkingen:

  1. Dat vind ik nou nog eens inventief!! en grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt. Ik heb overwogen om alleen een lipgloss te geven, maar dat vond ik te mager.
    Tijdschriften die ik leuk vind zijn: Opzij, Psychologie, Genoeg (dankzij Schuldige opnieuw)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik echt erg. Een cadeau terugvragen. En elk jaar hetzelfde geven. Jakkes. Nee hoor, gelukkig ben ik niet zo. Zou me rot schamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Kirsten. Ja, dit is van een vrekkerigheid, verschrikkelijk.
    Kun je nog beter niks geven lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen