maandag, mei 08, 2006

Stratenmaker

Het heeft lang geduurd, maar vanavond was het dan zover, de stratenmaker
heeft eindelijk de nodige aanpassingen gedaan in 3 uur tijd voor 60 euro en 3,5 zakken zand en het overgebleven zand van de buren. Echt ophogen was niet nodig. De verbouwing bij de buren en verbetering van de uitrit naar het achterpad voor de scooter.

Mijn werk overdoen. Vorig jaar heb ik zelf met zakken zand gesjouwd en een deel aan de voorzijde tegen het huis aan opgehoogd. Laat ik het zo zeggen: " Ik ben geen stratenmaker".
Het was niet helemaal goed gelukt en ja de voorkant is toch het visitekaartje. Het ziet er nu weer goed uit.

In de 15 jaar dat ik hier woon, is het hier 3 keer opgehoogd. Iedere keer 20 cm aan de voorkant en 10 cm aan de achterkant. Dit keer was het niet nodig en de komende jaren ook niet.
Kennelijk is de veengrond nu voldoende ingeklonken.

Wanneer ik dit bedrag van 60 euro vergelijk met de 60 euro die ik betaal voor het jaarlijkse onderhoud aan mijn cv ketel, weet ik dat het onderhoud aan de cv ketel welhaast overbodig was.
Moet dat eigenlijk nog, dat jaarlijkse onderhoud? De huidige ketels hebben geen waakvlam meer. Het expansievat is nog steeds goed gebleven.




Ik heb geluk, het huis is gebouwd, daar waar vroeger een dijkje liep. Een paar honderd meter verder is een wijk gebouwd waar enorm veel verzakkingen zijn.
Na 1 jaar waren sommige straten al 90 cm verzakt. De kleine Veluwe noem ik deze wijk. Onlangs werd daar zo opgehoogd.

1 opmerking:

  1. Ja vervelend als het steeds opgehoogt moet worden, maarja had je wellicht ook wel van te voren kunnen weten. En ketel onderhoud is inderdaad wat overdreven voor 60 euro per jaar, wellicht is dit ook wel op een goedkopere manier te regelen.

    BeantwoordenVerwijderen