maandag, oktober 23, 2006

Mijn privé Rat Race

Afgelopen week heeft iemand mij geholpen met het binnenschilderwerk.
Alle ramen, de trapleuning, de tuindeur en de dorpel van de voordeur zijn onderhanden genomen.

Alles is gegrond, evt. zelfs geplamuurd en afgewerkt met de milieuvriendelijke verf Wijzonol.

Dat mocht ook wel na 14 jaar.

Buiten het schilderwerk gaat ook het gewone leven door, 4 dagen werk van 8 uur, moestuin, huis schoonhouden, toch niet meer dan 23,3 dagen verlof per jaar. Voor elk sociaal contact de deur uit, of thuis.

Op het ogenblik ben ik moe, wel op het werk, geen 9 - 5 uur baan. Vanmorgen had ik zoiets van, ik zou dagen kunnen slapen, niets doen. Zou, maar mezelf kennende, doe ik dat niet. Saai vind ik dit, dus ga ik door en blijf ik voorlopig in de Rat Race zitten.

4 opmerkingen:

  1. Kan je niet dit weekend bijvoorbeeld een lang weekend plannen. Dit weekend kan je namelijk een UUR extra slapen!!

    Doorgaan tot je je ziek moet melden omdat je echt helemaal op bent, lijkt me niet zo'n goed idee.

    Zoals mijn Finse schoonzus altijd zegt:It's just work.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Citroenvlinder, Gisteren om 14.00 uur naar de "huisarts"gegaan.
    Om 18.00 gaan slapen. Nog een paar dagen bijslapen, dan kom ik er wel.

    Mijn huis schoonmaken doe ik deze week niet. Gelukkig hoef ik deze week niet naar de moestuin, mijn broer is op vakantie.
    De vriezer leegplukken, makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi!

    Ik heb mijn werkplek thuis fijn opnieuw georganiseerd. Heb er nu al ontzettend veel plezier van!

    Ik geef trouwens lezingen over organiseren. Morgen trouwens ook: dan geef ik een lezing over het onderwerp "Je Thuis op Orde" in Rotterdam.
    Het gaat over het voor eens en voor altijd orde op zaken stellen van huishouding, werkplek en dergelijke. Vaak is het een ingreep om op te ruimen, maar is de trots naderhand groot. Toch lijkt al vlot er de sleet weer in te komen. Ik geef workshops die erop gericht zijn een methode te ontwikkelen die voor een ieder afzonderlijk werkt. Ik geloof namelijk niet in standaardoplossingen. Eerder in maatwerk. Wat voor "tante Annie" werkt, hoeft niet effectief te zijn voor Achmed of Julia.

    Ik geef in workshops ook de mogelijkheid de methode te ontwikkelen.

    Meer weten? Morgen is de lezing om 19.30 uur in de Dirk Smitsstraat 76 in Rotterdam, in het gebouw van het Nivon. Het is in een zijstraat van de Jonker Fransstraat. Wie zin heeft: schuif aan! De toegang is gratis.

    Groetjes,
    Jojanneke van den Bosch
    e-mail: info@eoscommunicatie.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Jojanneke, Jammer dat ik het bericht nu pas lees.
    Vanavond had ik ook een afspraak, maar had ik het bijvoorbeeld een week terug geweten, dan was ik absoluut gekomen. Dichtbij. Altijd leerzaam.

    BeantwoordenVerwijderen