woensdag, oktober 25, 2006

Prive uitgaven oktober

51,83 eten hele maand
83,96 onderhoud
22,10 zakgeld/cadeau's/collecten
59,65 Poison van Dior (eindelijk weer)
17,50 Pathe
15,00 kapper
250,04 subtotaal gewone uitgaven

90,00 sparen
62,05 benzine
462,95 kleding en kapper
615,00 subtotaal

Opbrengsten
265,00 kleding verrekend met logeerkamer
10,00 verkopen op Marktplaats
12,50 irischeque
287,50 totaal opbrengsten

577,54 totaal uitgaven oktober

Toelichting:
Een tijdlang was er op prikbord een discussie gaande om voor 2,50 per persoon een maaltijd te maken.
Dat was voor mij een enorme uitdaging, bovendien was het winter. Ik ging toen naar een markt in de wijk Spangen Rotterdam. Daar waren de echte koopjes. Ik slaagde erin om voor 2,50 per dag te leven.
Brood bak ik zelf, 10 kg volkorenmeel had ik vorige maand al gekocht. Met de nieuwe oven verwerk ik 2 kg meel in 1 keer. Ik doe er tutti-frutti en koekkruiden door. Die had ik ook al de vorige maand gekocht.
Kortom, ik was 0,00 euro aan geld voor brood kwijt.

Een aantal keer heb ik onverwachte visite bronwater en wijn voorgezet. Had ik ook al in huis.
Zelfs heb ik 2 keer eters gehad. Maar ook dat ging vanuit de moestuin.
Ik leef zoveel mogelijk via de methode Montignac. Dat betekent, geen vet en koolhydraten bij elkaar, geen aardappelen, geen suiker.
Dat zelfgebakken brood is Montignacbrood. Ik eet daar geen kaas of worst op. Montignac is een gezonde leefstijl.
Een zoet toetje na de warme maaltijd is niet toegestaan. Wanneer ik bezoek heb, maak ik zelf snel een toetje:
Aardbeien uit de diepvries, 10 per zakje. Slagroom van de Aldi 35 cent, zoetstof van Natrena, evt. water toevoegen.
Staafmixer er op. Door de diepvries-aarbeien lijkt het een beetje op ijs, of milkshake.

Goede tweede is: tutti-frutti koken, zoetstof, beetje room. Ook jammie, maar ook in huis voor onverwachte eters.

Goede derde is: Magere melk, zoetstof, citroen. Met de staafmixer zo kloppen dat er veel lucht bij komt. De producten lijken 2 x zoveel en zijn stijfgeklopt. Trucje dat me wel even heeft geduurd voordat ik het door had.

Een probleem is, dat ik geen aardappelen in huis heb. De meesten weten dat ik geen aardappelen heb. Bij onverwachte visite kook ik soms Basmatirijst mee.

Ik eet minimaal 1 x per week bij mijn moestuin-broer.

4 opmerkingen:

  1. Ik sta er iedere keer weer van te kijken hoe weinig jij aan eten uitgeeft! Je hebt natuurlijk de moestuin, maar dan nog... Harstikke goed!

    Groet,
    Ostara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ostara, het viel me deze maand niet mee, om zo rond te komen. Ik heb er een paar keer over geschreven. Moeizaam. Maar ik ben nu weer mooie kleding rijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook kanp dat jij voor zo weinig geld eten koopt, maar watik niet begrijp is dat jij dan wel zoveel geld aan kleding en andere dingen (zoals parfum) uitgeeft. Terwijl je daar juist veel grotere bersparingen op kunt doen!!??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Het was mijn wens om mooie kleding te kopen. Zo was ik het vroeger gewend en het liefst oop ik nog steeds klasse. Heeft ook met mijn werk te maken.

    Af en toe heb ik zo'n uitschieter, dan verwen ik mezelf.

    Helaas sta ik mezelf een beperkt budget toe, vandaar de beperkingen.

    Cadeau's waren deze maand voordelig in verband met de opbrengst sierfruit.
    Weinig verjaardagen.

    BeantwoordenVerwijderen