maandag, oktober 16, 2006

Rommelmarkt

Met drie kisten sierfruit, van helaas 2 soorten en enkele superleuke, dachten we dat het leuk zou zijn om deze volgend jaar te verkopen in plaats van alles weg te geven. Het was namelijk nog een hele puzzel hoe we zoveel stuks konden weggeven.

In de nieuwbouwwijk waar ik woon, is het ongewoon om dit sierfruit met een kraampje voor het huis te verkopen. De broer die dit wel zou kunnen doen, immers hij woont buiten de bebouwde kom in een vrijstaand huis, denkt dat hij voor gek staat.

Het gemeentekrantje vertelt dat in ieder wijkcentrum van de stad waar ik woon iedere maand een rommelmarkt wordt gegeven. Elk weekend in een andere wijk van de stad.
Gisteren ben ik naar zo'n rommelmarkt geweest.

Twee zalen met tafeltjes en rommel. Voor een tafeltje betaalt de verkoper 7 euro.
Ik ben geen rommelmarktmens. Ik zie nooit iets waardevols tussen die spullen.

Een echtgenoot die wel de spullen mag sjouwen maar niet mag verkopen en daar de hele middag daar rondhing, vertelde me over de rommelmarkten in de diverse wijken. Die wijk daar gaan ze voor de laagste prijzen, in die wijk, dat is gek, daar komen we niet meer, daar verkopen we niks. Geen kopers te zien, slechts een handjevol mensen. Dat is de wijk waar ik en ook hij woont.

Toch, is dat de wijk waar hij me adviseert om te gaan verkopen, dat is volgens hem de wijk, waar mensen voor bijvoorbeeld sierfruit geld willen betalen.

Al pratende zien we een bekende en met zijn drieën drinken we nog een kop koffie na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten