donderdag, oktober 26, 2006

Tarieven TNT-post

Of het nu via Marktplaats, Speurders of Ebay is, zodra het moet worden verstuurd, spint TNT-post er goed garen bij.
Een pakje tot 10 kg kost 6,20. Het is al snel een pakje. Is het boek een beetje te dik, is het langer dan een bepaalde maat: Kassa.
De kosten voor verzending van een pakje zijn gigantisch omhoog gegaan de laatste jaren, het lijkt wel, of dit de melkkoe voor TNT is geworden.
Wij particulieren kunnen helaas geen gebruik maken van andere bedrijven. de concurrentie.

Het heeft invloed op de verkoopprijs van het product. Voor een schijntje kun je de dingen kwijt.
Natuurlijk, wanneer ik iets wil kopen is het fijn, maar bij verkoop?

Ik heb wat producten verkocht via Marktplaats en werd weer eens met de neus op de feiten gedrukt.

6 opmerkingen:

  1. En het boek opengevouwen versturen? dan is het de helft platter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Cleo, tis een idee. Heb jij dat wel eens gedaan, of zo aangeleverd gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De hoge prijzen voor verzenden, weerhouden mij er vaak van om iets te kopen. Als iets goedkoop word aangeboden, maar met die 6,20 euro erbij net zo duur als iets nieuws in de winkel gaat kosten, is het natuurlijk logisch om naar de winkel te stappen. Ik vind het wel jammer, hoor, want zo worden koopjes toch nog heel erg duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik doed bij bol.com koop ik al mijn boeken de kosten 1.95 nu dat is niet zo duur
    L J

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't Is zeker veel geld, die €6,20. Maar daar krijg je dan ook wat voor: 2 bezorgpogingen (indien gewenst bij de buren bij geen gehoor) en overal een servicepunt of postkantoor in de buurt om vervolgens in het uiterste geval het pakketje alsnog af te halen. Elk pakket kan via de site van TNT Post getraceerd worden. Bovendien wordt 98% van de pakketten gelijk de volgende werkdag bezorgd.

    Er zijn ook voor particulieren wel alternatieven, zoals het Duitse Selektvracht, maar die zijn volgens mij niet goedkoper.

    Kennelijk zijn pakketten gewoon duur en dat is inderdaad jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het echt ascoiaal dat een pakketje van bv. 250 gram net zoveel kost aan verzendkosten als een pakketje van 10 kilo.
    Het heeft allemaal te maken met Het maken van nog grotere winsten op pakketjes die bij lange na de 10 kilo niet halen en waarvan we wel kunnen vermoeden dat dat ook het grootste aanbod is.

    Het is bv. voordeliger om een pakketje van 250 gram priority naar Amerika te sturen dan binnen Nederland dat klopt toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen