vrijdag, oktober 20, 2006

Uitstel van betaling

Eindelijk heb ik afgelopen maand een ring met briljant naar de juwelier gebracht.

Nee, ik heb geen ring gekocht, maar weggebracht voor reparatie. Waarom? Die ring bleef aan kleding haken. Twee jaar heeft die ring in de kluis gelegen. Nu vond ik het hoog tijd worden om hem weer eens te dragen.
Morgen zou de ring klaar zijn. Zou. Al dagen probeerden ze mij thuis te bereiken.

Dankzij de nummerweergave heb ik een keer 's avonds terug gebeld. Vanmiddag vlak voor 6 uur heb ik weer terug gebeld, nu met meer succes. De ring is morgen niet klaar, in plaats van 8 pootjes om de briljant bij de ring te houden, worden het 6 pootjes, of dat goed is. Met 8 pootjes lukt niet meer, dat is verleden tijd.

Ja, natuurlijk vind ik dat goed, de andere keus is, dat de ring niet gerepareerd wordt.

Nu, doordat ik zo laat mijn toestemming heb gegeven kan de ring pas volgende week zaterdag ophalen.
Waar gaat dit allemaal over? Over het simpele bedrag van 70 euro.

Nu kan ik nog even opgelucht adem halen, tot het einde van de maand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten