vrijdag, oktober 27, 2006

Vier keer 9 uur

De reorganisatie waar ik eerder over schreef begint steeds meer vorm te krijgen.

Het gevoel dat ik over een gunstige afloop had. werd vandaag door een gesprek verstevigd:"Nee, de andere afdeling kan jou wel willen voor 50%, maar wij vinden dat de
control bij onze afdeling ligt!"

Gelukkig, dat betekent dat mijn volgende loonsverhoging van volgend jaar automatisch goed komt.

De vraag kwam of ik toch 4 x 9 uur wilde gaan werken.

Ik kreeg het een beetje benauwd: Zomer, lekker om buiten te zijn, een uur eerder op de moestuin, of in de tuin Heb ik wel voldoende energie? Moet ik dan meer hulp inroepen? Kan ik dan nog wel mijn eigen huis schoonhouden? Ik moet er niet aan denken om geld uit te geven, omdat ik meer ga werken.

Dit weekend ga ik er nog eens over denken. Is geld belangrijk? Ok, mijn nichtje gaat met de kerst in Canada een spectaculaire sledehondentocht maken. Nadat ze haar auto heeft weggedaan, is er geen enkele financiele belemmering om dat niet te doen. Wanneer ze een auto nodig heeft, kan ze die altijd van haar ouders lenen.

Zal ik mijn auto wegdoen en 4 x 9 uur gaan werken?

Wanneer ik meer ga werken, heb ik ook in eens 3 verlofdagen extra per jaar, ook niet te versmaden.

3 opmerkingen:

  1. Wil je/moet je die 36 uur per se over 4 dagen uitsmeren of zou je er ook voor kunnen/willen kiezen om toch weer 5 dagen te gaan werken?
    Is het ook mogelijk/voor jou haalbaar om bijvoorbeeld vroeger te beginnen, zodat je tóch op je gewone tijd naar huis kunt, ook al werk je dan 9 uur per dag?
    Zou je een soort van proeftijd kunnen bedingen om te bekijken hoe het je zelf bevalt, 9 uur per dag werken?

    Succes met je beslissing!

    Groet,
    Ostara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar als je niet meer uren gaat werken, heb je die drie verlofdagen ook al... toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ostara, liever 1 dag per week vrij. Die vrije dag is ook meestal gevuld met allerlei dingen die soms leuk, soms nuttig zijn.
    Een enkele keer doe ik soms niets op die dag, maar dat komt zelden voor.

    @Pauline, Yes drie verlofdagen. Heerlijk.

    Werk zou van half 8 tot vijf uur zijn. Ik heb al een tijd lang 8,5 uur gewerkt omdat ik genoeg te doen had. Kreeg het niet betaald. Ik wilde ook proberen of het me zou lukken.

    Het liefst zou ik van 7 tot half 5 werken.
    Reistijd is een half uur. Wat lekker kort is.

    BeantwoordenVerwijderen