dinsdag, november 21, 2006

Dit gaat geld kosten

Mijn broer komt voor onbepaalde, ik hoop niet al te lange tijd bij mij wonen.

Vandaag zijn we op een intakegesprek in de Hoop geweest.
Het voorlopig laatste gesprek tussen hem en zijn zoon zal morgen als volgt gaan en komt er een einde aan de volledige ondersteuning van zijn verslaafde zoon, die nu nog naast hem woont. De volledige ondersteuning is exclusief huisvesting momenteel 1800 euro per maand.

De bedoeling is dat mijn broer morgen gaat vertellen:
- Ik geef je geen geld meer
- Je mag een dag nadenken of je kiest voor afkicken of je gaat verhuizen.

Na deze mededelingen pakt mijn broer zijn auto en komt bij mij logeren.
Alle belangrijke zaken daarvoor hebben we vandaag geregeld.

Ik hoop dat het gesprek lukt.
Volgende week woensdag zijn we weer op gesprek in het evangelische centrum voor verslavingszorg en hulpverlening.

Ondertussen hebben we ook gezien dat er voldoende appartementen en studio's te huur zijn, voor het geval dat hij nog niet wil kiezen voor afkicken.

Wanneer hij niet wil afkicken, dan woont hij hopelijk binnen een maand elders. Mijn broer betaalt de huur en de energiekosten. Wat hij dan gaat doen is zijn zaak.
Wanneer hij wel wil afkicken, dan schijn je supersnel elders opgenomen te kunnen zijn. Bij de Hoop is de wachttijd momenteel 9 tot 10 maanden.

Update: Mijn broer denkt dat hij het probleem onder controle heeft, omdat hij vanmorgen geen geld heeft gegeven. Hij blijft thuis in zijn vrijstaande bungalow.

4 opmerkingen:

  1. Wat een moeilijke problematiek.

    Mag ik vragen waarom jouw broer ervoor kiest om toch nog de huur en de energie te blijven betalen voor zijn (volwassen???) zoon.

    Houdt hij zo zijn afhankelijkheid van hem niet in stand??

    Het lijkt wel alsof er zo niet echt een "harde" keus wordt gegeven.

    (Ik zou niet weten hoe IK zou reageren als mijn kind een verslaving had overigens).

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Citroenvlinder.
    Je zou kunnen zeggen, dat mijn broer verslaafd is aan geld weggeven aan zijn zoon.
    Hij is nog steeds niet aanwezig om 11.06 uur. Hij vertelde me dat hij alleen naar het dorp is geweest om te stemmen......
    Zijn pinpas wilde hij niet afgeven gisteravond.
    Hij woont drie keer zo ruim als ik in een vrijstaande bungalow. Het valt voor hem niet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw broer is wat men noemt "Co-verslaafde".

    Door zijn gedrag houdt hij de verslaving van zijn zoon in stand.

    Ik neem aan dat de mensen in De Hoop dat hem wel kunnen uitleggen. Maar of hij dit zelf al beseft??

    Heb je het gevoel dat er nou echt iets gebeurd is?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Hij heeft even weerstand geboden.
    Daarna is hij weer gevallen voor de manipulatie

    BeantwoordenVerwijderen