vrijdag, november 24, 2006

Kleinere auto of niet


Vanavond kreeg ik een advertentie te zien van de Daihatsu Cuore Volgens de Consumentenbond in oktober 2006 was deze als beste getest. De prijzen zijn zeer redelijk, ook al omdat er een korting op de BPM en andere kortingen bij zijn. De aanschafprijs is slechts 7.000 euro, maar volgens de krantenadvertentie is de uiteindelijke aanschafprijs slechts 3.000 euro.

Of ik niet een kleine auto met een benzineverbruik van 1 op 20 wilde?


Tja, toegegeven, mijn de Mazda 323 1.6 I F GX is een stuk duurder in onderhoud en benzineverbruik. Deze Mazda heeft meer uitstraling. Deze ligt als een tank op de weg met windkracht zoveel op bijvoorbeeld de Moerdijkbrug.

De auto is al afgeschreven.

Ooit wil ik wel een zuiniger auto, graag zelfs, maar geen Daihatsu Cuore.... Maar zeg nooit, nooit, dus wie weet.

2 opmerkingen:

  1. Mijn tweede auto was een Daihatsu Cuore. Ik heb hem helemaal opgereden: wat een geweldige auto was dat. Hij was zuinig, goedkoop in de wegenbelasting en er zat behoorlijk wat pit in.
    Nu heb ik een veel grotere auto, die veel geld kost in de belasting en verbruik, maar met wel lekker veel ruimte. Zolang ik nog met kinderen rondrijd en ook vaak veel mee moet nemen(fietsen, tassen, van alles)heb ik liever een grote auto, maar ooit op een dag wil ik toch weer zo'n klein autootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey fellow bloggers,

    Thanks for the fresh info and pics. I am also a car enthusiast and I tried to materialize that by putting together a collection of info and car photos on all the most important brands. While I covered manufacturers such as BMW or Audi, I am also focusing on smaller or less famous companies.

    Daihatsu is one of them. They’re not the most impressive brand name in the car manufacturer’s world, but they do come up with some nice models. Here they are:

    Daihatsu Applause
    Daihatsu Charmant
    Daihatsu Cuore
    Daihatsu FourTrak
    Daihatsu Hijet
    Daihatsu Rocky
    Daihatsu Sirion
    Daihatsu YRV
    Daihatsu Charade
    Daihatsu Copen
    Daihatsu Terios

    If you’d like to contribute with photos or resources, please let me know.

    Enjoy your day!

    Michael R.
    Webmaster, All car photos

    BeantwoordenVerwijderen