dinsdag, november 07, 2006

Pech en toch ook mazzel

Vanavond tikte de achterbuurman tegen mijn raam. Of ik even mee wilde gaan naar zijn tuin. Hij had opeens een groot gat in zijn achtertuin, vlak tegen de afscheiding van zijn tuin naar het achterpad of brandgang. Dit gat was spontaan ontstaan en ging dwars door het achterpad naar mijn schuur.

Ik voelde me al schuldig. Verhip, nu zul je het hebben, door ons gegraaf in mijn achtertuin, heeft hij nu een gat.
Hij vertelde me dat enkele huizen verderop ook deze problemen hadden gehad. Hoe dat was opgelost kon hij me niet vertellen.

Die van enkele huizen verder, die mag ik niet zo. Dat heeft een reden. Zij hebben een uitbouw aan hun huis en een zwembad in de achtertuin gebouwd. Nu is dat nog niet zo'n probleem, maar ik houd niet van voetbal en ik houd niet van zijn synthesizer muziek.
Tijdens voetbalkampioenschappen wordt de beamer op de muur in de uitbouw gericht, de ramen gaan open. De hele meute zit buiten en ze genieten met zijn allen van voetbal!!!
Gaat hij muziek maken met de synthesizer en nog erger er bij zingen met de ramen open op een zonnige dag, terwijl ik lekker in de tuin wil zitten.
Kortom, ik bedenk me nog wel een keer, voordat ik daar aanbel om te vragen hoe ze dat hebben opgelost.

Ik ben naar andere buren gegaan. Buren waarmee ik goed bevriend ben. Deze man werkt bij de drinkwaterleiding en weet veel van leidingen, of het nu riool- of drinkwaterleidingen zijn. Deze man heeft er verstand van.

Samen zijn we naar het gat van de achterbuurman gaan kijken. Hij vertelt de nieuwe achterbuurman, dat het vaker voorkomt, dat er spontaan een gat ontstaat in deze op veen gebouwde wijk. Het zand zakt onder mijn schuur.
Mij verzekert hij dat het beslist niet zit in de rioolwerkzaamheden van vorige week. Maar omdat ik de achterbuurman al verteld heb over de rioolwerkzaamheden, beslist geen ruzie wil, om wat voor reden dan ook, maakt hij gelijk een plan:

Morgenochtend is hij toevallig vrij. Hij heeft nog zand over van het ophogen van zijn tuin, 1,5 week terug.
Wij gaan morgenochtend dat klusje samen klaren.

Update: Buurman had een dringende afspraak. Ik was vanavond nog naar De Hoop. Heeft buurman vanavond in zijn uppie de klus voor mij geklaard. Wat voel ik me rijk.

1 opmerking:

  1. Een goede buur...
    Gelukkig houden niet alle buren van voetbal en synthesizermuziek.

    BeantwoordenVerwijderen