woensdag, november 08, 2006

Portas deuren

Vandaag kwam op mijn verzoek een man van Portas met een map vol met foto's van mogelijke voordeuren.

Het leek me wel wat om de entree van mijn huis te pimpen. De waarde van het huis gaat met sprongen omhoog door een mooi entree. Het is nog waardevoller dan een mooie keuken of badkamer.

Drie huizen verder hebben ze ook een mooie voordeur en goed doorgebakken stenen, waar geen alengengroei ooit meer in kan gaan zitten. Geen gladde stenen, nee, een soort terrasklinkers, maar dan harder gebakken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een moderne deur, maar toch fraai. Uiteindelijk zag ik een deur van 1600 euro. Zonder een spier in mijn gezicht te verrekken hoorde ik deze prijs.
Ik vertelde over de mooie voordeur van drie huizen verder. Samen liepen we er naar toe. Wat de man van Portas me toen vertelde:

Dat is dezelfde voordeur die u nu hebt mevrouw. Zij hebben latjes op de gladde deur aangebracht, waardoor er twee vlakken in de deur zijn gekomen. Een vlak bovenin en een vlak onderin. Door in twee kleuren te verven, lijkt de deur groter en pompeuzer. De vlakken zijn in zachte pastel lichtgele kleur en de deur zelf in een iets donkerder pastel gele kleur geverfd. Ziedaar een gepimpte deur.

Ik begon bij mijzelf te rekenen, wat kosten die latjes en een extra bus verf? Ik ben er nog niet uit, maar ik heb een grijs vermoeden dat het geen 1600 euro kost.
Nog een mooi afdakje erboven. Klaar.
Wanneer ik klaar ben met mijn broer, mijn e-book in wording, het straatwerk in mijn eigen achtertuin, en nog tachtig andere klussen, ga ik aan de slag.

Update: In de uitzending van 11-11-2006 www.Vara.Kassa.nl kwamen veel problemen met automatische incasso voor.

12 opmerkingen:

  1. ik had grrag wat inlichtingen over derking en prijzen van de firma PORTAS

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De firma Portas komt graag bij u langs met folders en vertelt u hoe duur het is, of het mogelijk is, wat u maar wilt weten.
    Verder ben ik niet gekomen. Immers, mijn voordeur wordt anders aangepast. Is veel voordeliger.

    Goed onderhoud van hout en goed onderhoud van uw huis is het allerbelangrijkst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ook een Portas-man in huis gehad voor een offerte van 4 binnendeuren waarvan er een voorzien zou worden van 4 glaspanelen. Een definitieve offerte met prijs zouden we krijgen na een bezoek aan de showroom. Van de offerte werd ik uiteindelijk meer dan stil. €2290,= voor 4 bestaande binnendeuren. Echt niet dus!! Heb nu 4 nieuwe en mooie deuren gekocht (waarvan een met glaspanelen). Zelf gehaald, gebeitst en ingehangen. Prijs in totaal € 1020,= Na het bezoek aan Portas is dat voor mij een geweldige "beursrenovatie".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sta op het nemen van een beslissing om het al of niet renoveren van de keukendeurtjes aan de kasten door PORTAS. De prijs doet me twijfelen. Zou de kwaliteit en afwerking degelijk in overeenkomstig zijn met de prijs/kwaliteit. Wie kan me reacties van ervaring doorspelen?
    Dank bij voorbaat
    ingrid.portaels@pandora.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb mij laten verleiden tot aanschaf van Portas deuren slechts 6 deuren werden bekleed kosten totaal ruim 2300,== euro.Mijn man reeds binnen een week een deur kapot met zijn rolstoel. Nu heb ik acht nieuwe deuren gekocht bij Roba, dit zijn deuren bekleed met trespa en onverwoestbaar, slechts 1400,==.
    NOOIT MEER PORTAS !!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik heb zelf PORTAS deuren en m'n keuken door portas gerenoveerd. Ik ben heel tevreden, kosten vooraf eerst exact berekend. En voor diegene die hetvolgende schreef:

    "Zelf gehaald, gebeitst en ingehangen. Prijs in totaal € 1020"

    De manuren die u normaal zou betalen die heeft u terugverdiend door zelf aan de slag te gaan, dat kunt u niet vergelijken met de prijs van PORTAS deuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ook wij dachten onze trap eens mooi te laten opknappen in onze monumentale woning.
    Dus naar een open dag gegaan, en ja hoor een afpraak gemaakt ze komen graag bij je thuis, fijn de man had een vriendelijke stem en was o zo meelevend. Als geroutineerde verkoper keek hij rond en speelde erop in hoe onze smaak is.
    De trap werd gemeten en na 2 weken zouden we een 2e bezoek krijgen met offerte, nee opsturen was geen optie.
    De 2e afspraak werd verzet op de dag dat de verkoper zou komen, een week later belde hij een half uur vtv dat het wel wat later kon worden en uiteindelijk kwam hij nog 15 min te laat.
    We baalden enorm want ook wij werken en moeten onze vrijgemaakte tijd goed benutten.
    De verkoper legde de plankjes op tafel en begon vrolijk te babbelen, we hebben bewust geen thee of koffie aangeboden omdat we eerst ter zake wilden komen. Toen bleek dat er helemaal geen echte offerte was gemaakt, hr had zelf een kladje waar 3 prijzen op stonden. Laminaat treden zou euro 3127,- gaan kosten, hout fineer euro 4500,- en massief eiken euro 7500.- ( onze trap heeft 16 treden)
    We wisten werkelijk niet wat we hoorden en vroegen om de offerte maar die was niet gemaakt hij noemde gewoon de prijzen vanaf een kladbriefje.
    De hele methode die portas gebruikt lijkt op een tupperware party, lekker babbelen, inspelen op de klant en op zijn gevoel werken.
    Hier zijn wij niet blij mee, we vonden het te duur en na 15 minuten stond de verkoper weer buiten. Zonde van zijn en onze tijd
    het kostte hem bij 2 uur totaal waar hij niets mee heeft terug verdiend en ons een hoop ergernis.
    Het product zag er wel goed uit maar wij vinden het veel te duur.

    Uiteindelijk kregen we een folder van portas waar hij de prijs het materiaal en zij handtekening opzette, dit ter compensatie van een echte offerte voor als we ons zouden bedenken.

    wij zijn gekke gerritje niet !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is Portas dé partij om keukenkasten op te knappen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je echt doen!
      Tenminste als je van opereren zonder verdoven houdt!!!

      Verwijderen
  9. Bij ons kwam een zekere Ad Roeters van PORTAS voor de renovatie van onze keuken hij had in no time uitgerekend wat het ging kosten, wij waren zeer enthousiast door zijn mooie praatjes en besloten om het doen, hij zou nog een keer langs komen om wat dingen op te meten, mijn man was op dat moment niet thuis maar ik wel,tijdens zijn bezoek deed hij naar mij zeer oneerbare voorstellen,ik was hier niet van gediend en zijn dus niet meer verder gegaan met Portas, belachelijk hoe heeft hij het lef, dus dames pas op voor deze PORTAS-verkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad mooie praatjes heeft hij wel ook over zijn eigen bedrijfje dat hij runt in campers waar hij helemaal niet voor kwam natuurlijk!
    Zo probeert hij meerdere vliegen in 1 klap te slaan.
    Wij hebben enkele deuren door hun laten bekleden waarvan 2 met glas in lood in de deur en er werd ons gezegd dat de deuren nooit zouden verkleuren nou dat is dus niet waar want dat doen ze dus wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voor een offerte vragen ze 10% aanbetaling en wel meteen te betalen!
    Bang dat je het iemand anders laat maken en zelf de rest van het bedrag ( verzekeringskwestie) in je zakken stopt.Dat durven ze ook nog te zeggen ook.....

    BeantwoordenVerwijderen