woensdag, december 27, 2006

Interview


De vacature voor het schrijven van interviews van gemeenteleden leek mij wel wat. Ik heb gesolliciteerd en zoals dat gaat met vrijwilligerswerk, meestal is de sollicitatie simpel en krijg je direct de baan. Een keer per maand ga ik voortaan iemand uitnodigen en interviewen.

Vanavond heb ik het eerste vraaggesprek gehad. Het heeft me best bezig gehouden de laatste tijd. Van de gedachte, waarom ik niet naar de school van de journalistiek ben gegaan. Het rondkijken naar cursussen van de Open Universiteit, LOI. Veel van de 16 interviews in de bijlage van de Volkskrant van afgelopen weekend heb doorgelezen. Noem maar op. Nog weer andere interviews heb gelezen. Wat was ik nerveus.

Nu aan het einde van de avond, nadat ik de foto's had gemaakt, het verhaal heb opgeschreven, ben ik een boel meer opgelucht. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.

Morgen nog eens nalezen, laten nakijken door mijn voorgangster. Het komt vast goed. Over een maand weet ik meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen