dinsdag, december 12, 2006

Nog minder vrije tijd

De reorganisatie van het bedrijf zit in de afrondende fase. De hoeveelheid functies zijn bekend, de functieprofielen beschreven.

De pech van het uitvoeren van meer dan mijn werk is, dat ik nu op twee afdelingen kan gaan werken voorhetzelfde geld. Maar ook, meer van hetzelfde soort werk.

Het zit niet in mijn aard om negatief ten opzichte van mijn werk te gaan staan, omdat dat niet alleen slecht uitpakt naar de omgeving, maar dubbel terug komt naar mijzelf!

Met ingang van volgend jaar werk ik 4 x 9 uur in plaats van 4 x 8 uur, wat een salarisverbetering van ongeveer 12% betekent en drie vrije dagen erbij.

Volgend jaar ga ik een eenvoudige cursus Nevi I volgen waar ik gelukkig al wat vrijstellingen voor kan krijgen, omdat ik in het verleden al wat gestudeerd heb voor SPDI.
Wanneer de studie begint, welke vrijstellingen ik krijg is nog even de vraag, maar ok, ik zie wel.

Een andere collega met meer diploma's wordt binnenkort aan de kant gezet en zover is het met mij gelukkig niet gekomen. Ik ga er met vol vermogen tegen aan. Binnenkort weer op de zondag studeren in plaats van sociaal leven. Na 1 jaar moet dat diploma binnen zijn!

2 opmerkingen: