vrijdag, januari 05, 2007

Bank

Gisteren met een vriendin op meubeljacht geweest. Zij voor een eethoek en ik voor een bank.

Na nog eens zoveel meubelzaken heb ik in de uitverkoop voor € 539.- een showroommodel blauw bankstel bij de Zuiderster gekocht.

Deze bank past bij de rest van het interieur en dat scheelt weer. Mijn stoelen kan ik laten staan.

De driezitsbank die niet geleden heeft onder het regiem van Moppie en de zon gaat naar de Kringloop. Ze komen hem aanstaande maandag ophalen.

De andere bank gaat naar het grof vuil.

Het afhalen en de bezorging gebeurt terwijl ik weer aan het werk ben. Ik moet buren en familie inschakelen.

Stiekum heb ik nu last van gevoelens van afscheid. Zoveel jaar lief en leed gedeeld op deze banken.

Dat gevoel had ik ook bij het afscheid van de vorige keuken. Toch is dat een goede beslissing geweest. Ik ben blij met de oven, de extra kastruimte, de hoeveelheid extra ruimte om groente te snijden, de hoeveelheid extra vriesruimte, de roestvrijstalen spoelbakken die gemakkelijk in gebruik zijn. De bruine kleur die veel gemakkelijker schoon te houden is dan de witte keuken.
De lage prijs van de keuken, deze is lager dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. De keuken ziet er goed uit.

De aankopen van de laatste tijd zijn niet bevorderlijk voor het saldo van mijn spaarrekening.

2 opmerkingen:

  1. Die aankopen zijn niet bevorderlijk voor je spaarsaldo, maar zijn daarentegen toch weloverwogen, nuttig tot zelfs nodig en je hebt er alle genot van.

    Groet. Marie B.

    BeantwoordenVerwijderen