woensdag, januari 24, 2007

Big Brother helpt

Twee maanden terug trof ik een enveloppe van de gemeente Rotterdam aan met daarin:
een Parkeerboete
Ik zou aan de andere kant van Rotterdam, op een maandagmiddag bij een winkelcentrum geweest zijn.

Dat is vreemd, wat moet ik op een maandagmiddag om vier uur aan de andere kant van Rotterdam doen? Dat winkelcentrum heb ik ooit wel eens bezocht, om als mysteryshopper voor de consumentenbond de prijzen van stofzuigers op te nemen en uiteraard op de scooter met € 0,00 parkeerkosten en een benzineverbruik van 1 op 38 km.

Het heeft even geduurd, maar op het werk kan precies worden nagegaan wanneer ik binnenkom en wanneer ik wegga, door mijn electronische toegangspas in het beveiligde gebouw. Het Big Brother systeem werkt nu in mijn voordeel, want nu is er bewijs geleverd, de computeruitdraai gaf aan dat ik op die tijd in het gebouw was.

Een brief, met handtekening van de afdeling huisvesting is volgens mij voldoende bewijs en heb ik met de rekening opgestuurd aan de gemeente Rotterdam en wat mij betreft is de zaak nu afgedaan. Ik verwacht dat de gemeente Rotterdam dit accepteert.
Update: De gemeente Rotterdam heeft mij laten weten, dat de boete is ingetrokken.

3 opmerkingen:

  1. Ik hoop met je mee. Al kan het wel nog wat duren eer je antwoord krijgt, vrees ik.

    Marie B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig kan je bewijzen dat je er niet was. Altijd vervelend als je boetes krijgt en vooral als je helemaal niet in de buurt was.

    Hopelijk krijg je snel bericht dat je niet hoeft te betalen. Zou ook gek zijn als het wel zou moeten.

    Groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen enkel probleem je hebt afdoende bewezeb dat je daar NIET geweest bent met je vrtg. Deze vervalt gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen