maandag, januari 29, 2007

Energie-direct

Vandaag probeerde ik te bellen om meer informatie, maar.....

1e keer, te vroeg 5 voor 9
2e keer, te veel wachtenden - half tien
3e keer, problemen met internet en website - half 12
4e keer, te veel wachtenden - ergens vanmiddag

Gelukkig kreeg ikaan het einde van de middag antwoord op een door mij gestelde onnozele vraag:
Op diverse websites lees ik dat er problemen met te laat versturen eindafrekeningen, verschillende termijnbedragen enz., Intrum Justitia.
Kunt u mij overtuigen van uw betrouwbaarheid, wanneer ik dat zo lees?Hoe groot is het percentage klanten zonder problemen?

Iedereen kan het antwoord raden dat ik vandaag terug kreeg:
Het percentage van tevreden klanten is ongeveer 99%.
De meeste klanten hebben alleen vragen maar echte problemen komen maar weinig voor.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mijn retour antwoord luidde en dat was hetzelfde antwoord dat ik al aan de telefoon wilde geven: Ik wil nog 7 dagen extra wachttijd.

Ik heb nog geen antwoord gekregen op de door mij gestelde vraag:
Hoe kan het dat in het contract van een jaar wordt afgesloten en in de de algemene voorwaarden een opzegtermijn van 30 dagen wordt gehanteerd.
Update: Gedurende het jaar opzeggen mag altijd, ook al is er een contract van een jaar, maar dan is de opzegtermijn minimaal 30 dagen.
7 dagen voor de afloop van een jaar. Later hoorde ik dat 30 dagen termijn wettelijk is, langer mag niet.

Update: De meldingen op de site van Tros Radar en Vara Kassa gaven me niet veel hoop. Het onbereikbare 0900 telefoonnummer. De laatste tijd al een vervelende onverwachte bijzonder onterechte ervaring gehad met incassobureau Intrum Justitia. Alles bij elkaar gaf me veel onzekerheid. Ik heb een aangetekende brief gestuurd, met een print van een door mij verstuurde e-mail. Vandaag kreeg ik per e-mail antwoord, dat ze akkoord gingen met mijn besluit om af te zien van afname energie.
In de brief heb ik geschreven dat ze me als klant tegemoet kunnen zien, wanneer de administratie op orde is. Op de MSN community Consuminderen staat een positieve melding van iemand die wel tevreden is, alhoewel ook zij vertelt dat de eindafrekeningen niet op tijd zijn.
Deze melding kwam te laat voor mij. Misschien had ik het dan nog wel willen doorzetten. Alhoewel....

1 opmerking:

  1. Begin niet (meer) aan energie:direct ! zijn een stel prutsers en heb een hoop ellende met die gasten. Ook Intrum Justitia ervaring door de eigenwijzigheid van energie:direct.

    BeantwoordenVerwijderen