dinsdag, januari 02, 2007

Energieprijs


De prijzen van energie zijn ook lekker de hoogte in gegaan.

Was - Is
€ 0,10 - € 0,12 Dagtarief
€ 0,05 - € 0,06 Nachttarief

De tarieven voor electriciteit zijn bij mijn energieleverancier gelijk aan die bij Cogas.
Omdat ik via United Consumers mijn energie via gezamenlijke inkoop geleverd krijg via Cogas, betaal ik 0,05 cent per kWh minder en dat is leuk meegenomen.

Wil je ook energie met korting, ga dan naar www.unitedconsumers.com/.

Vastrecht: € 9,88 - € 24,99
Op het tarief van Vastrecht heb je geen enkele invloed.
Het tarief voor Vastrecht staat op de factuur van Cogas, maar uiteindelijk is het het tarief van de energieleverancier bij jou in de buurt en betaal je toch aan de energieleverancier bij jou in de regio. Gelukkig is dat mij in de regio een stuk voordeliger.
Ondanks alle kortingen, energiebesparing verdient zich direct terug en daar heb je tenminste invloed op.

2 opmerkingen:

  1. Wij moeten aan vaste kosten 3,18 euro per maand betalen. Voor de rest zijn de prijzen gelijk aan wat jij schreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij betrekken onze energie via united consumers en ik ben benieuwd hoeveel voordeel dat ons dit jaar gaat opleveren. Vorig jaar zijn wij ermee begonnen en toen hadden we iets van €15 voordeel, gemeten over een half jaar. Wij zijn echt grootverbruikers, zo erg dat ik ons verbruik hier niet durf neer te zetten. Twee van onze grootverbruikers zijn op kamers gaan wonen en we hebben de vaste pc's vervangen door laptops. Ons verbruik is best wel gedaald nu, maar nog steeds aan de hoge kant.

    BeantwoordenVerwijderen