maandag, januari 29, 2007

Hypotheekofferte




Op de website: Hypotheekpraat staat dat wanneer je een hypotheekofferte aanvraagt die niet de laagste maandlasten bevat, dan ...ontvangt u 150 euro netto op uw rekening.


Ontvang je een hypotheekofferte die niet de laagste maandlasten bevat, dan ...ontvangt u een NESPRESSO Magimix M100 bij de hypotheek die u via ons afsluit.

Iedereen snapt natuurlijk, dat dat niets oplevert, en wanneer je daar op in gaat, dat je dan superdom bezig bent. Iedereen snapt dat, behalve............. (ha, ha, ha)
Ik had het nooit moeten doen.

De laagste maandlasten komt hij zo-wie-zo aan omdat hij adviseert een aflossingsvrije hypotheek te nemen.
Tussen neus en lippen door, adviseert hij een verzekering voor WW / WAO te nemen via Cardiff.
Kosten: € 4.000.00 voor mij en dat is voordelig, dat komt maar op € 16,00 extra per maand. Een schijntje.

Geen enkel punt, dan verhoog je de hypotheek en tevens nog een extra bedrag van € 60.000,--om achter de hand te houden voor moeilijke tijden. Dat wordt tegenwoordig veel gedaan. Niet om mee te beleggen. Dat bedrag neem je nu niet op, maar wanneer de nood aan de vrouw komt.

De huidige hypotheek, kost inclusief oversluiten € 7.000,= meer en dankzij het aflossingsvrije deel komt de maandelijkse last € 90,== voordeliger uit.
Ik voelde me net " juffrouw Janssen", dom, dom, dom. Natuurlijk maakt die man geen offerte wanneer de maandelijkse hypotheeklast hoger uitkomt. Die koffiemachine kan er makkelijk vanaf wanneer er een nieuwe hypotheek wordt afgesloten.

Toch heb ik van het verhaal wel iets opgestoken, ik heb namelijk al eerder een verzekering voor WW en WAO laten aansmeren.
Deze verzekering betaalt de maandelijkse rentelasten van de hypotheek tot je 60e jaar. Dus wie weet, als ik ooit in de WW of WAO beland heb ik geen problemen met het betalen van de hypotheek en dat is een rustig idee........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten