woensdag, januari 31, 2007

Morgen plaatsingsgesprek


Morgen is vind het plaatsingsgesprek plaats. Eindelijk werden afgelopen week de werkelijke plannen van het hoofd Inkoop mij duidelijk.

Sinds deze week weet ik eindelijk wat de werkelijke wensen zijn van afdeling Inkoop
Ze wil mij en niet alleen voor stom werk, maar als administratief controller. De man die door het hoofd van mijn afdeling naar voren wordt geschoven, vindt zij niets. Wanneer ze iets aan hem vraagt, moet ze nog maar wachten of ze antwoord krijgt. Wanneer ze iets aan mij vraagt, ontvangt ze altijd antwoord. Ook de anderen van haar afdeling willen mij en niet hem. Ik ben laagdrempelig, zo vertelde ze me. Dit kreeg ik gisteren aan het einde van de middag te horen.
Had ik dat eerder had geweten, dan had ik me anders opgesteld.

Het huidige plan
Het plaatsingsplan van mijn afdeling en dat is, stamgegevens en ander financieel werk, meer dan een schaal minder dan ik nu heb op een grote afdeling.
Gisteren aan het einde van de middag kwam het hoofd van mijn afdeling naar me toe om een afspraak te maken voor het plaatsingsgesprek. Ik heb verteld dat ik dit gesprek samen met de contactpersoon van Human Resource wil hebben.

Help geroepen
Nadat ik al half de deur uit was, ben ik nog even achter mijn bureau gaan zitten, heb opnieuw ingelogd en vervolgens een e-mail gestuurd aan mijn hoofd met een CC aan hoofd inkoop en de contactpersoon bij HR gestuurd. Dat ik enthousiast ben over de baan voor administratief controller en in mindere mate voor medewerker financiële transacties.

Spannende afwachting
Ik zal blij zijn wanneer morgenmiddag het gesprek gevoerd is. De plannen bekend zijn. Ga ik morgen strijdend ten onder, of zegevier ik. Maar wanneer ik zegevier, dan zit die mannelijke collega in een moeilijk parket, bovendien heeft hij vandaag zijn plaatsingsgesprek

3 opmerkingen:

  1. Voet bij stuk houden. Je bent gewild, en wel langs beide kanten.
    Rustig blijven ademhalen. We duimen mee.

    Groet. Marie B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes vanmiddag.

    Hou in je achterhoofd wat goed voor jou is!

    BeantwoordenVerwijderen