woensdag, januari 17, 2007

Staatsloterij boekt recordwinst in 2006

De omzet van de staatsloterij was vorig jaar 10% hoger dan in 2006 en bedroeg ruim 737,6 miljoen euro . Dat bedrag hebben wij Nederlanders gekocht aan Staatsloten.

De Nederlandse Staatsloterij heeft van deze ontvangsten, 482,2 miljoen euro uitbetaald.

Dit uitbetaalde bedrag is 65,4 procent van de complete inleg. Dat is 255,4 miljoen euro aan kosten en winst, dat is 34,63%.

Het vorige topjaar was 2003, toen werd er voor 699,1 miljoen euro verkocht aan loten.

1 opmerking:

  1. Haha, die winst komt niet meer van mij! De staatsloterij was het eerste wat ik opgezegd heb, toen ik ging consuminderen. In al die jaren, dat ik meegespeeld heb, heeft het me meer geld gekost, dan dat het me opgeleverd heeft...

    BeantwoordenVerwijderen